خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری خصوصی آرامکو جنبه تجاری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۵۲

مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو اعلام کرد که سرمایه‌گذاری خصوصی این شرکت جنبه تجاری دارد و توسط دولت هدایت نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از رویترز، امین ناصر روز چهارشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) اعلام کرد که معیارهای دقیق تجاری را برای مشاغل مورد حمایت خود در قالب مشارکتی خصوصی تعیین خواهد کرد تا به تنوع بخشی اقتصاد نفتی ریاض کمک کند.

وی همچنین تصریح کرد که دولت آرامکو را برای این سرمایه‌گذاری‌ها زیر فشار قرار نمی‌دهد.

مدیرعامل سعودی آرامکو این سخنان را یک روز پس از اعلام طرح جدید «شریک» ریاض توسط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بیان کرد.

بر اساس این طرح، شرکت دولتی پتروشیمی سابیک (SABIC) سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به ارزش ۵ تریلیون ریال (یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار) را تا سال ۲۰۳۰ هدایت می‌کند.

این طرح جدید بخشی از تلاش‌های عربستان برای فعال کردن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است.

این طرح به دولت ریاض کمک می‌کند تا از اتکای خود به فروش نفت خام بکاهد، فروش نفت خام همچنان بیش از نیمی از درآمد دولت ریاض را فراهم می‌کند.

ناصر گفت: می‌توان به طرح «شریک» به‌عنوان کاتالیزوری در ایجاد جذابیت بیشتر عربستان سعودی به‌عنوان مقصد سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نگاه کرد.

دولت عربستان جزئیات این طرح را ارائه نکرده است، اما مدیرعامل سعودی آرامکو اعلام کرد شرکت‌های خصوصی مشوق‌هایی در زمینه‌هایی مانند زیرساخت، حمایت مالی یا نظارتی از دولت دریافت خواهند کرد و آرامکو مسئولیت انتخاب پروژه‌های مشارکتی و حمایت از آنها را به‌عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز