خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۰۱۰

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تحویل ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،محمدجعفر صادقی افزود: این واکسن‌ها برای تزریق به گروه‌های هدف در اختیار مراکز واکسیناسیون مشهد و شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه قرار گرفته است.

این پزشک  ادامه داد: همچنین ۸۰ هزار دُز واکسن برکت برای افراد در انتظار نوبت دوم این واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وارد شده که در چرخه تزریق قرار می‌گیرد.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده که یک میلیون و ۵۴۴ هزار دُز از این تعداد مرحله اول و بقیه مرحله دوم بوده است.

وی افزود: مشکل این روزها نبود یا کمبود واکسن نیست بلکه دغدغه ما خالی بودن مراکز واکسیناسیون از مردم و تعداد اندک مراجعه به این مراکز برای دریافت واکسن کرونا است.

صادقی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم بدون توجه به نوع واکسن، در دسترس‌ترین واکسن را بهترین واکسن بدانند و به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون محل زندگی خود مراجعه کنند و منتظر رسیدن نوع خاص واکسن نباشند.

وی از دایر شدن مرکز واکسیناسیون تجمیعی در بازار بزرگ ملل مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز واکسیناسیون ثابت، تجمیعی و خودروی بسیار در مشهد دایر شده و مشکلی از نظر تعداد مراکز نداریم.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز