خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ نفر از مادران باردار بالای ۳۵ سال در تربت جام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۷۴

معاون بهداشت دانشکده تربت جام گفت: از اواخر مرداد ماه که اجرای طرح واکسیناسیون مادران باردار آغاز شد، بیش از ۲۰۰ نفر از مادران باردار بالای ۳۵ سال و یا پرخطر در شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد دوز اول واکسن سینوفارم را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رحیمیان گفت: با صدور مجوز‌های وزارتی و دانشگاهی در خصوص واکسینه کردن مادران بالای ۱۸ سال، واکسیناسیون با سرعت بالاتری در گروه مادران ادامه خواهد یافت.

او با تاکید بر نکات ضروری و قابل توجه در اجرای واکسیناسیون افزود: تزریق واکسن سینوفارم به مادران ۱۸ سال به بالا که سن بارداری آن‌ها بیشتر از ۱۲ هفته است مجاز است. نکته بعدی این است که واکسیناسیون تا یک هفته قبل از ختم بارداری انجام شود و همچنین ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از زایمان نیز قابل انجام است، پس لازم است مادران عزیز در اولین فرصت به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: طبق بررسی‌ها در مورد عوارض واکسن برای مادران باردار و جنین، مشخص شد که واکسن کووید برای مادر و جنین هیچ عارضه‌ای در پی ندارد و مواردی از جمله پارگی کیسه آب، سقط جنین، عدم رشد جنین، زایمان زودرس و ... در این مادران دیده نشده است. فراموش نشودکه واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و ادامه‌ی اقدامات پیشگیری از ابتلا به کووید برای شما و اعضای خانواده الزامی است.

محمد رحیمیان بیان کرد: به مادران باردار توصیه می‌شود در صورت بروز علائم احتمالی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹، به مراکز بهداشتی و درمانی محل زندگی خود اطلاع دهند و یا با کد ۴ سامانه ۴۰۳۰ (مادران باردار) تماس بگیرند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

او تصریح کرد: لازم است بدانید همه مادران بارداری که بیماری زمینه‌ای شامل بیماری دیابت، قلبی، فشار خون بالا، مصرف دارو‌های ایمونوساپرسیو، بیماری مزمن کلیوی، آنمی سیکل سل، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم دارند در اولویت مصرف واکسن هستند. در صورتی که مادری دچار بیماری باشد، ولی بیماری ایشان در لیست بیماری‌های گفته شده نبود باید وضعیت ایشان در کمیته‌ای شامل متخصصین مربوطه بررسی و با کسب اجازه از متخصصین واکسن ایشان قابل تزریق هست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز