خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت خودرو در بازار با آزاد شدن واردات صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۷۸

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: آزاد شدن واردات خودرو می‌تواند باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی در بازار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، حمیدرضا حیدری گفت: آزاد شدن واردات خودرو که هم‌اینک از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است، می‌تواند باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی در بازار شود و در صورتی که این مهم در صحن علنی مجلس رای لازم را به دست آورد نه تنها قیمت خودرو‌های خارجی بلکه بازار خودرو‌های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: در نتیجه افزایش نرخ دلار طی هفته‌های اخیر، قیمت انواع خودرو‌های خارجی و ایرانی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته، اما نوسان قیمتی باعث شده است که رکود همچنان بر بازار خودرو حاکم باشد و معاملات زیادی انجام نشود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد همچنین به افزایش معاملات در بازار خودرو‌های مستعمل اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کاهش بضاعت اقتصادی مردم، معاملات در این بازار بیشتر از معاملات در بازار خودرو‌های نو انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: اکثر نمایشگاه داران خودرو در مشهد به معاملات خودرو‌های مستعمل روی آورده اند و در واقع امانت فروشی‌هایی هستند که قیمت کارشناسی خودرو را محاسبه کرده و معامله را بین فروشنده و خریدار برقرار می‌کنند.

او تصریح کرد: جمعه بازار خودرو مشهد در واقع بازار موازی نمایشگاه داران است که هیچ نهادی روی آن نظارت ندارد و قیمت خودرو‌های معامله شده به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد فقط هزینه اجاره دادن مکان به محل جمعه‌بازار خودرو را دریافت می‌کند، تاکید کرد: خودرو یک کالای تخصصی است و نمی‌توان در یک بازار بدون وجود کارشناس برای آن قیمت تعیین کرد و همین امر بسترساز بروز بسیاری از تخلفات می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز