خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری مرکزی خبر داد:

تهدید سلامت جامعه به دلیل بی‌توجهی به فعالیت عطاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۷۰۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بی‌توجهی به فعالیت عطاری‌ها باعث خروج این صنف از وظیفه ذاتی خود می‌شود که در نهایت سلامت جامعه را با خطرات جدی و مخاطره آمیزی تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز اکرمی افزود: بر اساس گزارش‌های موجود شمار قابل توجهی از واحدهای عطاری استان فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دهند که صدمات جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون عطاری‌ها فقط مجاز به فروش عرقیجات با پروانه معتبر و گیاهان خشک هستند، اما بسیاری از این قشر به فروش داروهای مخدر و حتی سقط جنین می‌پردازند که باید برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: با توجه به سابقه تاریخی طب سنتی و گیاهان دارویی و اقبال شهروندان به خرید این محصولات، نباید به هر فرد غیرمتخصصی در این زمینه اعتماد کرد و افراد فعال در این حوزه باید تخصص لازم را داشته باشند.

اکرمی با اشاره به اینکه بیش از 400 واحد عطاری در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مجموع داروخانه‌های شهرستان اراک 80 واحد هستند، اما بیش از 200 عطاری در این شهرستان فعال هستند که این مهم ضرورت نظارت گسترده بر این حوزه را تقویت می‌کند.

وی بیان داشت: ارائه آموزش‌های لازم حداقل هر 6 ماه یکبار و نظارت بر فعالان این حوزه می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تأکید کرد: مردم اعتقاد دارند مصرف گیاهان خشک دارویی هیچ گونه عارضه‌ای در فرد بیمار ایجاد نمی‌کند، اما آگاهی از خواص یک گیاه دارویی بدین معنا نیست که آنها را به صورت خودسرانه و به مقادیر زیاد مصرف کنیم، زیرا بسیاری از گیاهان دارویی می‌توانند حاوی موادی باشند و عوارض آن سالها بعد برای فرد مشکل ایجاد کند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز