خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حفر ۵ چاه جدید برای تامین آب شرب تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۱۹

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه گفت: با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت ، تاکنون 3 حلقه چاه حفاری شده و 2 حلقه چاه دیگر تا ماه آینده حفاری می شود.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و افزایش دمای هوا امسال را بی سابقه است و قطعی برق تاکنون در هیچ سالی در سطح استان را تجربه نکرده بودیم و با توجه به اینکه در شهر بزرگ تربت حیدریه و ۱۲۰ روستای تحت پوشش این شرکت ایستگاه های پمپاژ متعددی وجود دارد، شرایط بسیار خاص را در تامین آب شهروندان حاکم کرده است.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم شهروندان به آب، باعث افزایش مصرف ۹۵ هزار مشترک در شهرستان شده است و شرایط به گونه ای است که با هر پیک شیوع بیماری کرونا مصرف مشترکین حداقل ۳۰درصد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه ادامه داد: طرح بلند مدت تامین آب شهر تربت حیدریه سال هاست که مغفول مانده و شرکت آب و فاضلاب شهرستان به عنوان متولی تامین آب شهر باید هر ساله آب مورد نیاز شهروندان را از دستگاه‌هایی مانند ارتش با هزینه های بسیار زیاد خریداری و تامین کند که در روزهای اخیر نیز شهرستان با مشکلاتی مواجه شد.

عباسی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده، طرح ملی تامین آب شهر تربت حیدریه که از سال ۱۳۸۱ آغاز شده، در سال ۱۴۰۱ پایان می‌یابد، این در حالی است که هدف این طرح که تامین آب پایدار شهر تربت حیدریه است هنوز محقق نشده و اگر اعتبار ملی طرح آبرسانی شهر امسال بسته شود عملا ضربه بزرگی در تامین اعتبار طرح های آبرسانی شهرستان وارد می آید که در این باره با پیگیری های انجام شده از آب و فاضلاب کشور امیدواریم اعتبارات طرح ملی آبرسانی به شهر تربت حیدریه حداقل ۲ سال دیگر تمدید شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز