خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد:

پیشرفت 71 درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۷۲۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی با بیش از 71 درصد پیشرفت فیزیکی مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران اظهار کرد: عملیات ساخت این برج با 62.2 متر ارتفاع بر اساس برنامه زمان‌بندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران اداره کل و اداره HSE بندر شهید رجایی درحال پیشروی است.

وی در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: این سازه بتنی دارای 62.2 متر ارتفاع(از تراز روی فونداسیون)، یک‌هزار و 230 متر مکعب حجم بتن‌ریزی و با وزن آرماتوربندی 620 تن و ضخامت 70 سانتی‌متر است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، این برج کنترل ترافیک دریایی دارای دو دستگاه آسانسور پرسرعت است که قادر است ارتفاع برج را در 28 ثانیه طی کند.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه مرکز VTS بندر شهید رجایی از حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین مراکز دریایی کشور است، گفت: مرکزهماهنگی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان بیش از 60 درصد از عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه‌های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

وی در این باره بیان کرد: احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با هدف استقرار حوزه‌های سرویس ترافیک دریایی((VTS، مرکزهماهنگی نجات دریایی(MRCC)، (ابزار فنی اتاقTECHNICAL ROOM)منظر و فضای‌های اداری مرتبط با امور دریایی درحال احداث است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان پیش بینی‌ کرد: با اتخاذ تدابیر مهندسی این پروژه در اسفند 1400 اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز