خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت 38 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۳۸

معاون توسعه و مدیریت منابع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هم اکنون38 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان مشغول به فعالیت است.

علی رضا حمزه‌ای در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: افزایش ایمنی در راه ها را از جمله اهداف احداث این واحدهای خدمات رسان بیان کرد و گفت: ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی از ضرورت‌های جاده ها بوده تا رانندگان در این مجموعه ها استراحت کرده و در ادامه با هوشیاری و ایمنی بیشتر به رانندگی بپردازند.

حمزه ای کاهش سوانح جاده ای و ارتقا ضریب سطح ایمنی  تردد در جاده ها و ارائه خدمات متمرکز به کاربران جاده ای و ارتقا سطح ایمنی عبور و مرور را از دیگر اهداف احداث این واحدهای خدمات رسان بین راهی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: همچنین با ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی گام موثری در بحث اقتصادی و اشتغال برداشته می شود.

حمزه ای بابیان اینکه همدان یکی از استان‌های کلیدی در اتصال غرب به شرق و شمال به جنوب است، اظهار داشت: راه‌های استان یکی از مناسب‌ترین و کوتاه‌ترین راه‌های اتصالی استان‌های کردستان، ایلام و کرمانشاه به مرکز کشور است.

معاون توسعه و مدیریت منابع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به بستر مناسب احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای اشتغالزایی و نیز ایجاد امنیت و آسایش در جاده‌ها اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر همه راه‌های اصلی استان دارای مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی به اهمیت و ضرورت تجهیز این مجتمع ‌ها اشاره کرد و افزود: مجتمع‌ های خدمات رفاهی جاده‌ ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه حال مسافران احداث شود.

وی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان را از مهم‌ترین علل تصادفات جاده‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: جذب و هدایت مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به‌منظور بهره‌مندی از یک استراحت کوتاه‌مدت و استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمزه ای آرامش راننده و مسافر، امنیت، وجود خدمات مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو را از جمله مزایای احداث مجتمع ‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی عنوان کرد وگفت تمامی جاده های اصلی و شریانی از نظر مجتمع خدماتی رفاهی تکمیل شدند و به اندازه کافی مجتمع احداث شده و در حال حاضر سمت و سوی صدور مجوز در راه‌های فرعی شبکه‌ای است.

وی با تاکید بر احداث مجتمع خدمات رفاهی به تعداد کافی در محورهای شریانی و اصلی گفت: سیاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی در راه‌های روستایی است.

حمزه ای اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ مورد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محورهای استان همدان در حال ساخت بوده و استعلام صدور مجوز ساخت ۲۰ مورد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان همدان در دست اقدام است.

معاون توسعه و مدیریت منابع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هم اکنون38 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان مشغول به فعالیت است.

حمزه ای با اشاره به خدمات قابل ارائه در مجتمع‌ها خدمات رفاهی اضافه کرد: خدماتی چون عرضه سوخت، خدمات خودرویی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، غذا خوری، فروشگاه، پارکینگ، اتاق مادر و کودک، و استراحتگاه در مجتمع‌ها قابل ارائه به کاربران جاده‌ای است.

وی اظهار داشت: کارگروهی در استان وجود دارد که وظیفه بازدید از این مجتمع‌ها و در صورت تخلف رسیدگی و اقدامات لازم را انجام می‌دهد که خوشبختانه تغییرات مثبتی در مجتمع‌های استان صورت گرفته است.

حمزه ای گفت: کمیته ویژه نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان همدان هر هفته از 5 مجتمع  بین راهی در محورهای ارتباطی شریانی و پرتردد استان بازدید می کنند.

وی افزود: کنترل نظافت نماز خانه، سرویس های بهداشتی، غذاخوری، ضوابط جایگاه سوخت، کنترل نرخ نامه و... از جمله مواردی بود که اعضای این کمیته مورد بررسی قرار می دهند.

در این بازدید به متولیان نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و مسئولان مجتمع‌های خدماتی رفاهی تذکراتی در مورد نظافت کلی، شستشوی فرش‌ها و موکت‌ها، نظافت سرویس‌های بهداشتی گرمایش و سرمایش نمازخانه‌ها، تعویض مهر‌های مستعمل، قرار دادن کتب قرآنی و ادعیه در نمازخانه‌ها، نقاشی دیوار‌های نمازخانه‌ها و روشنایی نمازخانه‌ها داده می شود.

کرونا تاثیر منفی بر فعالیت این مجتمع ها داشته وباعث به تعطیلی کشاندن رستوران ها وفروشگاه ها شده و در واقع برخی از مجتمع های رفاهی بین راهی فقط بخش خدمات جایگاه سوخت آنها فعال است وسایر بخش ها بخاطر بیماری کرونا ونبود مشتری تعطیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز