خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح غربالگری بینایی؛

۹۸۷ کودک قزوینی به بینایی سنجی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۱۶

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان گفت: همزمان با آغاز طرح بینایی سنجی از اردیبهشت ماه تا کنون ۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک قزوینی غربالگری شده و ۹۸۷ نفر از آن‌ها برای بررسی بیشتر به بینایی سنجی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی با اشاره به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان گفت: همزمان با آغاز طرح بینایی سنجی از اردیبهشت ماه تا کنون ۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک قزوینی در ۵۵ پایگاه غربالگری بینایی استان غربالگری شده و ۹۸۷ نفر از آن‌ها برای بررسی بیشتر به بینایی سنجی معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین ۶۰ هزار کودک در رنج سنی بینایی سنجی قرار دارند که تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل ترس از ابتلا به کرونا به مراکز مراجعه نکرده‌اند و لازم است در زمینه ضرورت شرکت در طرح و اطمینان از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آگاهی سازی شود.

وی عنوان کرد: غربالگری بینایی کودکان تا پایان سال ادامه دارد و مراکز مثبت زندگی نیز به طور ثابت این طرح را اجرا می‌کنند و کودکان به این مراکز معرفی می‌شوند.

وارثی با تاکید بر اهمیت شرکت در طرح بینایی سنجی گفت: اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی اهمیت بالایی دارد؛ از این رو لازم است خانواده‌ها ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، جهت انجام غربالگری بینایی کودکان به مراکز ثابت و سیار تعیین شده در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز