خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار هرمزگان:

واحد تولید قیر شرکت پالایش نفت آفتاب افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۳۶

با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شرکت پالایش نفت آفتاب در ناحیه صنعتی فرآورده های نفتی واقع در غرب بندرعباس با اعتبار بالغ بر 500میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: این واحد با ظرفیت اولیه تولید ، سالانه 100هزار تن قیر فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: تا یک سال آینده ، این واحد قادر خواهد بود سالانه 350هزار تن قیر تولید و صادر کند.

همتی با بیان اینکه این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ثابت بالغ بر 500میلیارد ریال و در مساحت 17هزار متر مربع به بهره برداری رسید، گفت: با افتتاح این پروژه، برای 100نفر به صورت مستقیم و 150نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در حاشیه افتتاح این پروژه صنعتی ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: در ناحیه صنعتی فرآورده نفتی غرب بندرعباس تا کنون 7 واحد صنعتی به بهره رسیده است که زمینه اشتغال یکهزار و 320 نفر بصورت مستقیم در این ناحیه فراهم نموده است و 9 واحد دیگر این ناحیه نیز در ماههای پیش رو آماده بهره برداری خواهند بود که طبق مجوز داده شده بیش از 933 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهند داشت.

خلیل قاسمی بیان کرد: در حال حاضر در زمینه تولید قیر 28 واحد با ظرفیت اسمی سالانه بیش از 8 میلیون و 700 هزار تن دارای مجوز هستند.

وی افزود: ظرفیت اسمی کل کشور 35 میلیون تن است که با توجه به مزایایاین استان، تقریبا 24 درصد این ظرفیت در استان هرمزگان مستقر شده و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان تصریح کرد: در 4 ماهه اول سالجاری 730 هزار و 216 تن قیر در استان تولید شده که عمده این تولیدات صادراتی بوده و به مقاصد مختلف از جمله هند، امارات و کشورهای افریقایی صادر شده است.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 40 درصد تولید و 45 درصد صادرات تولید قیر کشور متعلق به استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز