خبرگزاری کار ایران

توصیه پلیس فتا درخصوص وب سایت های سرمایه گذاری جعلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۸۹۷

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان هرمزگان، توصیه های پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به شهروندان و کاربران فضای مجازی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سرگرد احسان بهمنی اظهار کرد: برخی از جرائم سازمان یافته به شیوه ای است که افرادی به عنوان حسابدار استخدام می شوند که به ظاهر از ماهیت کلاهبرداری مجرمین اطلاعی ندارند و نقش مکمل برای تبادلات مالی و انتقال ارز بر عهده آنها است.

وی با بیان اینکه مجرمین سایبری به واسطه راه اندازی وب سایت های سرمایه گذاری اقدام به جذب سرمایه های افراد می کنند، ادامه داد: کلاهبردار تا مدتی از طریق اعضای جدید مبلغ سود یا وام را پرداخت می کند، سپس زمانی که عضوگیری ها متوقف شد، پنل های کاربری بلوکه می شود و دیگر اصل سرمایه و سودها به افراد فریب خورده باز نمی گردد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ضمن توصیه به اینکه تنها به ادعای این وب سایت ها پیرامون اخذ مجوز از مراکز معتبر برای کسب و کارهای اینترنتی اکتفا نکنید، گفت: حتماً برای راستی آزمایی به صورت مستقیم از مراکز مرجع درباره اعتبار اینگونه وب سایت ها تحقیق کنید.

بهمنی تصریح کرد: اگر با کسب و کارهای هرمی مجهول الهویه همکاری و برای عضوگیری فعالیت می کنید در صورت وقوع کلاهبرداری، شما در معرض اتهام و فشارهای اجتماعی قرار می گیرید.

این مسئول انتظامی در ادامه عنوان کرد: شهروندان آگاه باشند در انتقال سرمایه از طریق رمزارزها و کیف پول های مربوطه، هویت گیرنده اعتبار در سیستم بانکی ثبت نمی شود، در واقع این تراکنش های بر پایه عدم شناسایی هویت طرفین طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز