خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۳۴۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در زبرخان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۱۲۷

فرماندار زبرخان در خراسان رضوی گفت: امسال طی هفته دولت چهار طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در زبرخان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدیحیی سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل توسعه شبکه برق، مخابرات مخازن آب و توسعه شهرک صنعتی و احداث اورژانس ۱۱۵ می‌باشد و مرکز مانیتورینگ جامع این شهرستان نیز آماده شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: میزان‌مصرف گندم در زبرخان سالیانه بیش از ۶۰۰ تُن است و ۸۷ نانوایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نانوایی مجهز به پایش تصویری شده است و در سایر نانوایی‌ها نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود. 

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار بیمه تامین اجتماعی در زبرخان وجود دارد و تاکنون ۱۰ اداره در این شهرستان‌ تازه تاسیس مستقر شده است و در طرح اقدام‌ ملی هم تا کنون ۱۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در زبرخان کشف شده که از این تعداد پانصد مورد در هفت واحدهای صنعتی بوده و زبرخان رتبه نخست این بخش در استان را دارد.

فرماندار زبرخان با اعلام اینکه تاکنون هیچ واحد صنفی در زبرخان به خاطر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ نشده و برای نظارت بهتر هشت اتحادیه صنفی تجمیعی در این شهرستان در حال تشکیل است تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان در شهرستان زبرخان  حدود ۵۰ درصد است و در بخش کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تعداد یک هزار و ۵۵ مورد بستری و ۸۲۹ نفر ترخیص داشته‌ایم.

سلیمانی یادآور شد: از اسفند  ۹۸ میزان فوتی‌های قطعی و مشکوک کرونا در زبرخان به ترتیب ۱۰۰ نفر و ۶۶ نفر و تعداد آزمایش‌های مثبت یک هزار و ۱۴۲ و منفی چهار هزار و ۴۶۷ نفر بوده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر در واحدهای صنعتی زبرخان مشغول به کار هستند و رفت‌وآمد این‌نیروها نیازمند مدیریت برای جلوگیری از شیوع کرونا است و تاکنون بیش از ۲هزار دوز واکسن برای این‌ نیروها تامین و تزریق شده و تا پایان شهریور کلیه پرسنل واحدهای صنعتی حداقل دوز نخست واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

سلیمانی اعلام کرد: ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸سال زبرخان و ۷۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۱۸ هزار و ۲۶۰ نفر از ۴۳هزار و ۵۶۲ نفر جمعیت واجد شرایط زبرخان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اذعان داشت: مرکز تجمیع واکسیناسیون با همکاری بسیج احداث شده و هیچ صف واکسن کرونا در زبرخان وجود ندارد و مرکز سرپایی بیماران کرونایی از امروز با ظرفیت روزانه ۲۰نفر در زبرخان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز