خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

فوتبال تبریز منتظر بازشدن پنجره های نقل و انتقالاتی/تراکتور به سرنوشت ماشین سازی دچار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۱۹۹

دوتیم تراکتور و ماشین سازی تبریز در فصل جاری با مشکلات عدیده‌ایی روبرو بوده و اگر سو مدیریتی انجام شود فرجام فوتبال تبریز بسیار سیاه به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، لیگ برتر بیستم فوتبال ایران در  شرایط کرونایی با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و قهرمانی فولاد در جام حذفی به پایان رسید.

                                                                        سقوط آزاد از ابتدای فصل به سبک زنوزی

ماشین سازی تبریز که در سه سال گذشته از گسترش فولاد به ماشین سازی تغییر نام داد در ابتدای لیگ بیستم با حداقلی ترین مبلغ ممکن و با بازیکنان بسیار جوان و گمنام بسته شد و سکان هدایت این تیم به وحید بیاتلوی جوان و کم تجربه سپرده شد و فقط پنج هفته ابتدایی فصل سر مربی  ماشین سازی ماند  و در ادامه ماشین سازی به سعید اخباری کم تجربه تر و دستیار بیاتلو تحویل داده شد و تا چند هفته پایانی لیگ تنها دستاورد اخباری کسب یک پیروزی بود و پس از آن  به ترتیب مهدی پاشازاده و مجتبی خورشیدی سپرده شد که خورشیدی پس از یک هفته بطور غیر منتظره از تیم اخراج شده و بعد آن به عنوان سرپرست تیم ملی منصوب شد.
 ماشین سازی بعد از مدت ها آوارگی در چند هفته پایانی لیگ برتر به علیرضا اکبرپور مهاجم سابق استقلال و ماشین سازی تبریز رسید.

 در همین بین ماشین سازی چند بار هم توسط مالکیت تیم به حراج گذاشته شد و بالاخره توسط شخصی بنام یونس قربانی خواستار خرید این تیم شد.

در هفت هفته پایانی لیگ برتر این تیم به مالکیتت جدید سپرده شده و این تیم با تحولات مدیریتی روزهای خوب مالی را پشت سر گذاشت هرچند که گفته می‌شود انتقال قطعی این تیم منوط به تسویه حساب بدهی های ماشین سازی است که توسط مالکیت قبلی برجای مانده است و این مسئله علنا دست مدیریت فعلی ماشین سازی را بسته گذاشته و برای باز شدن پنجره و فعالیت در لیگ دسته اول منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقلاتی این تیم توسط زنوزی بود.

                                                                         تراکتور لیگ بیست و یکم ماشین سازی لیگ بیستم؟

آنچه مسلم است، بدهی بخش جدایی ناپذیر فوتبال ایران است و شاید رسم این باشد که هر تیمی که بدهی نداشته باشد از فوتبال ایران نیست! تراکتور که پس از خصوصی سازی روزهای خوبی را پشت سر گذاشته بود الان در بدترین شرایط ممکن خود به سر می‌برد و مالکیت تیم نیز شاید علاقه‌ای برای هزینه در فوتبال ندارد،چون برای یک تاجر خرید و فروش بهترین راه برای کسب  سرمایه است ولاغیر!

تراکتور در سال های اول خصوصی سازی با تحرکاتی بسیار جنجالی جان توشاک، محمد تقوی و جرج لیکنز را به همراه مسعود شجاعی،اشکان دژاگه و احسان حاج صفی و چندین بازیکن خارجی همچون فورچونه، مازولا استوکس و لی اروین را داشت و اگر این نام ها با سو مدیریت از تبریز نمی‌رفتند تراکتور مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بود.

شکست در پرونده های حقوقی این بازیکنان وتلاش برای جذب بازیکنان ستاره در فصل دوم خصوصی سازی تقریبا کمتر شد ولی بازهم دنیزلی به هدایت تراکتور انتخاب شده و دقیقا در نیم فصل از هدایت این تیم به طرز عجیب وترس از زلزله به گفته مسئولان تراکتور تبریز را شبانه ترک کرد وهدایت تیم به اکت الهامی که دستیار خطیبی در ماشین سازی بود سپرده شد و سرانجام الهامی با قهرمانی در جام حذفی به کارنامه خود ودنیزلی در تبریز پایان داد.

در سال سوم، علیرضا منصوریان به تراکتور به عنوان سرمربی اضافه شد و در هفته پنجم لیگ برتر همزمان با بیاتلو از ماشین سازی اخراج شد و هدایت تراکتور تا نیم فصل اول به مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور سپرده شد و این تیم با شجاعی امتیاز های جالب توجهی را کسب کرد.

در نیم فصل لیگ بیستم  خطیبی از آلومینیوم اراک به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شده و احسان حاج صفی از تراکتور جداشد. تراکتور که در سه میدان لیگ برتر،لیگ قهرمانان آسیا و حام حذفی بازی می‌کرد جدایی هر یک  بازیکن برابر شکستی بزرگ به این تیم بود، که پس از بازی های آسیایی به طرز عجیبی شجاعی و دژاگه از تراکتور پیاده شدند و در ادامه مسیر خطیبی نیز از هدایت تراکتور به دلیل کسب نتایج ضعیف وخواست هواداران از این تیم استعفا کرد و سرانجام ترکتور لیگ گذشته را با فیروز کریمی و با رتبه چهارم به پایان رسانید.

و برای لیگ بیست و یکم هدایت تراکتور به فراز کمالوند سپرده شد، تیمی که چندین بازیکن از دست داده و پنجره نقل و انتقالاتی بسته نیز دارد و شاید هزینه کرد پایین برای تراکتور در لیگ بیست و یکم این تیم را به یک تیم معمولی میان جدولی تبدیل کرده و آرام آرام به سر نوشت ماشین سازی دچار شود.
البته ناگفته نماند که طبق شنیده های موثق زنوزی که بدهی دوتیم ماشین سازی و تراکتور را عهده دار شده است مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان برای ماشین سازی و 50میلیارد تومان برای تراکتور هزینه کند، و طبق اطلاعات موجود بدهی های تراکتور از 10 سال اخیر بوده و با توجه به گرانی ارز و تورم به بیش از 500میلیارد تومان رسیده است که تلاش زنوزی برای حل و فصل این بدهی ها بوده و برای سال های آینده تیمی قدرتمند راهی رقابت های لیگ برتر کند.


باید منتظر ماند و دید که سرنوشت ماشین سازی و تراکتوری که در لیگ بیستم از هم جدا شدند در سال های آتی چگونه خواهد بود؟ و چندین سئوال دیگر که زمان مشخص خواهد کرد.
                                                                                                                    

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز