خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از کشمکش پزشک آبیکی و مأموران پلیس راه ؛

ماجرای توقف خودروی پزشک بیمارستان آبیک توسط پلیس راه البرز / سردار حسینی: پزشک بیمارستان ولی‌عصر آبیک نامه مکتوبی نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۰۹

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا درباره اجازه تردد افراد در زمان محدودیت‌ها می‌گوید: هر فردی که مجوز نداشته باشد نمی‌تواند عبور کند و برای تردد در هر پست و مقامی باید مجوز داشته باشند و صرف کادر درمان بودن، بدون داشتن مجوز برای تردد کفایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیک پنجم پاندمی کرونا و سرکشی ویروس دلتا در سراسر کشور باعث شد تا قانون ممنوعیت تردد بین استانی به مدت 6 روز از سوی ستاد ملی کرونا مصوب شود که در این راستا تا یکشنبه آینده عبور و مرور خودروهای با پلاک‌ غیربومی ممنوع شده است؛ گفته می شود کادر درمان جزو معدود گروه‌هایی هستند که تردد بین استانی آنها مجاز اعلام شده است.اما به نظر میرسد عدم هماهنگی بین دستگاه ها و صدور دستورالعمل مناسب موجب برخی بی نظمی ها و سردرگمی در نحوه اجرای قانون ممنوعیت تردد بین استانی شده است.

روز گذشته-چهارشنبه-27-مردادماه شاهد انتشار ویدئویی در فضای مجازی بودیم که در آن پلیس راهور استان البرز مانع از ورود پزشک بیمارستان ولیعصر آبیک به استان قزوین می‌شود. 

به‌رغم ابتلا به کرونا بیماران خود را ویزیت می‌کنم

لیلا امیری، پزشک بیمارستان ولی‌عصر آبیک که ویدیوی توقف خودروی او توسط پلیس راهور البرز در فضای مجازی دست به دست می‌شود، درباره این ماجرا به خبرنگار ایلنا در قزوین می‌گوید: ‌درحال حاضر حدود ۱۲ روز است که درگیر کرونا هستم، اما به دلیل کمبود پزشک برای ویزیت بیماران به بیمارستان می‌آیم و از روز دوشنبه و آغاز محدودیت تردد نامه فرمانداری و بیمارستان را برای عبور و مرور داشتم؛ اما امروز صبح در مبادی خروجی استان البرز مانع از ورود من به آبیک شدند.

ماجرای توقف خودروی پزشک بیمارستان آبیک توسط پلیس راه البرز / سردار حسینی: پزشک بیمارستان ولی‌عصر آبیک نامه مکتوبی نداشت

این پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه در حوزه استحفاظی البرز به‌رغم ارائه برگه عبور و کارت نظام پزشکی اجازه تردد به او داده نشده عنوان می‌کند: مامور راهور اعلام کرد که دستور است هیچ ماشینی عبور نکند اما شما منتظر بمانید تا بعد از بررسی تصمیم گیری کنیم.

وی اضافه می‌کند: با اینکه در بیمارستان مریض بدحال کرونایی داشتم و منتظر رسیدن من بودند، حدود ۲۰ دقیقه منتظر ماندم و در  این حین شروع به فیلم گرفتن کردم، که مامور گفت موبایلت را تحویل بده؛ اجازه فیلم گرفتن نداری، گفتم برای خودم می‌گیرم که گفت یا گوشی را تحویل می‌دهی یا گوشی را خرد می‌کنیم.

به رئیس بیمارستان توهین شد

این پزشک ادامه می‌دهد: با مدیر بیمارستان تماس گرفتم و او بعد از حدود 15 دقیقه رسید؛ مدیر بیمارستان به سمت مامور رفت و آن افسر گفت: این خانم باید از خودرو پیاده شود. مدیر بیمارستان به سمت من آمد و با فرماندار شهرستان آبیک تماس گرفت و چون اجازه عبور نمی‌دادند به من گفت برگردم، اما چون مریض بدحال داشتم خواستم از فرعی بروم که نشد و مجدد به همین مکان بازگشتم.

امیری ادامه ماجرا را اینگونه عنوان می‌کند: حدود ساعت ده و نیم بود که یک لندکروز که گویا یکی از مسئولان راهور بود آمد و مدیر بیمارستان به او گفت چرا به پزشک ما اجازه عبور نمی‌دهید که با پلیس درگیری لفظی پیدا کردند.

وی تصریح می‌کند: سرداری که آنجا حاضر بود گفت اگر  می‌خواهی می‌توانی بروی، اگر هم نمی‌خواهی برگرد، کار ما هم مثل شما سخت است و من گفتم کار شما محافظت از جان افراد است؛ کار ما هم همین است و فقط نوعش فرق دارد.

پزشک بیمارستان ولیعصر برگ تردد داشت

رئیس بیمارستان ولیعصر آبیک نیز درباره چگونگی ماجرا به خبرنگار ایلنا در قزوین می‌گوید: پس از تماس پزشک بیمارستان در ایست بازرسی آزادراه قزوین-کرج حاضر شدم و به مأموری که آنجا بود گفتم با چه عنوان به پزشک اجازه عبور نمی‌دهید که گفت چرا از ماشین پیاده نشده، این در حالی است که این پزشک به خاطر مبتلا بودن به کرونا و ترس از آلوده شدن سایر افراد از اتومبیلش پیاده نشد.

رامین میری اضافه می‌کند: با وجود بحث با مامور راهور حاضر، اجازه عبور داده نشد و حتی به مامور ناجا گفتند این آقا را که داد می‌زند بازداشت کنید، قصد بازگشت از راه نظر آباد را داشتیم که بعد از تماس با فرماندار و رئیس کلانتری آبیک مجدد به همان نقطه رفتیم و فردی با عنوان سردار حسینی در آنجا حاضر بود.

وی ادامه می‌دهد: به سردار گفتم جلوی پزشک من را گرفتند که مودبانه گفت برای کادر درمان باید استثنا قائل شد که گفتم اما افسر شما اجازه عبور نداد و در نهایت پس از بحث پزشک بیمارستان به محل کارش رفت.

میری با بیان اینکه پزشک از فرمانداری و بیمارستان نامه تردد داشت، یادآور می‌شود: این پزشک به دلیل کمبود کادر درمان به رغم بیماری برای ویزیت بیماران در محل کار حاضر می‌شود و چند روز اول بیماری که توان حضور نداشت مجبور به استفاده از پزشکان سایر بیمارستان‌ها شدیم.

مأمور خاطی شناسایی و با او برخورد می‌شود

با این حال فرماندار آبیک بی‌توجهی افسر راهور به فهرست کادر درمان دارای برگه تردد را دلیل ایجاد این حادثه می‌داند. شهرام احمدپور در این باره به خبرنگار ایلنا در قزوین می‌گوید: روز یکشنبه لیست کادر درمان را برای برگ تردد گرفتیم؛ اما افسر راهور به این موضوع توجه نکرد که در نهایت به درگیری لفظی بین رئیس بیمارستان و مامور راهور منجر شد.

شهرام احمدپور ادامه می‌دهد: برای پیگیری موضوع با استاندار تماس گرفتم و استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار موضوع را پیگیری کردند و مشکل حل شد؛ در حال حاضر نیز با پیگیری‌های صورت گرفته در استان بنا شده مامور خاطی شناسایی و با او برخورد شود؛ چرا که پزشک ما هم برگ ترد و هم کارت ارائه داده است.

لزوم تسریع در رفت‌وآمد کادر درمان

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین درباره این موضوع به خبرنگار ایلنا می‌گوید: با توجه به همجواری آبیک با استان البرز تعدادی از کادر درمان آبیک ساکن البرز هستند و در ایام ممنوعیت تردد نیز کادر بهداشت و درمان و اورژانس مستتنا بوده و اجازه تردد دارند.

منوچهر حبیبی افزود: باید در تمام محورهایی که ممنوعیت وجود دارد همکاری شود تا کادر درمان در هر نقطه از کشور که هستند مشمول ممنوعیت نشده و در سریع‌ترین زمان ممکن به محل کار برسند تا جان افراد در خطر نیفتد.

برگه تردد مکتوب ارائه نشد

جانشین رئیس پلیس راهور کشور نیز درباره ماجرای اتفاق افتاده به خبرنگار ایلنا در قزوین می‌گوید: برای عبور صرف کادر درمان بودن و داشتن کارت پزشکی ملاک نیست و باید برای اخذ مجوز از طریق دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور اقدام شود و برای تعداد انگشت شماری از پزشکان که محل سکونتشان از بیمارستان محل خدمت جدا است مجوز صادر می‌شود؛ اما  این پزشک  بیمارستان ولیعصر آبیک  نامه مکتوبی نداشت.

سردار سید تیمور حسینی عنوان می‌کند: در ماجرای اتفاق افتاده به طور اتفاقی در محل حاضر شده و موضوع حل شد و پزشک مورد نظر در محل کارش حاضر شد.

با هر سِمتی داشتن مجوز تردد الزامی است

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا نیز درباره اجازه تردد افراد در زمان محدودیت‌ها به خبرنگار ایلنا در قزوین می‌گوید: هر فردی که مجوز نداشته باشد نمی‌تواند عبور کند و برای تردد در هر پست و مقامی باید مجوز داشته باشند و صرف کادر درمان بودن، بدون داشتن مجوز برای تردد کفایت نمی‌کند.

سردار مهدی حاجیان عنوان می‌کند: سامانه ۱۹۷ که زیر نظر بازرسی است برای شکایت از نیروهای پلیس در نظر گرفته شده و اگر افراد برخورد بدی می‌بینند می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و موضوع را مطرح کنند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز