خبرگزاری کار ایران

انجام روزانه ۳۰۰ سی تی اسکن ریه بیماران کرونایی در بیمارستان رضوی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۹۶۱

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی مشهد گفت: در هر شبانه‌روز حدود ۳۰۰ سی تی اسکن ریه بیماران کرونایی بیمارستان رضوی مشهد انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، اعظم عظیمی مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی مشهد گفت: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم، به طور میانگین در هر شبانه‌روز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در این بخش سی تی اسکن ریه می‌شوند که رده سنی بیشتر آن‌ها در محدوده ۴۰ تا ۶۰ سال است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان رضوی سایر بخش‌های بیمارستانی خود را نیز برای ارائه خدمت به دیگر بیماران فعال دارد، تمهیدات لازم برای تفکیک فضا و تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پیش‌بینی شده است. در همین راستا ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به صورت مجزا از سایر بیماران با استفاده از دستگاه «سی تی اسکن ۱۶ اسلایس» این بخش انجام می‌شود. همچنین دستگاه «سی. تی اسکن ۶۴ اسلایس» برای ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی و دستگاه «سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس» نیز برای انجام سی. تی آنژیوگرافی از قلب، مغز پریفرال در بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی مشهد در خصوص چگونگی پاسخگویی به بیماران نیز ادامه داد: اکثر مراجعان سرپایی، بیماران اورژانسی و کلینیکی این بیمارستان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در این بخش نوبت‌دهی شده و سی تی اسکن آن‌ها انجام می‌شود، اما در صورت پر شدن ظرفیت پذیرش، نوبت‌دهی به روز‌های بعد (حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده) موکول می‌شود.

عظیمی بیان کرد: برای ارائه این خدمات در بخش تصویربرداری بیمارستان رضوی، ۳۹ نفر در سه رده شغلی کارشناس رادیولوژی، کمک تکنسین و پذیرش در شیفت‌های مختلف در حال خدمت به بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا هستند که تمامی پرسنل این بخش به پوشش لباس حفاظت فردی، شیلد و ماسک مجهز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز