خبرگزاری کار ایران

افزایش ابتلای کودکان خراسان رضوی به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۷۱

پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال و رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: میزان ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس در مشهد و خراسان رضوی افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدعلی جعفری پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال و رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: هم اکنون ۳۰ کودک مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد بستری هستند که متأسفانه شمار مبتلایان به کرونا در گروه سنی اطفال روند صعودی دارد.

او افزود: ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده است که کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان اکبر از نوزاد چندروزه تا نوجوانان ۱۷ ساله را شامل می‌شوند و شایع‌ترین علائم این بیماری مشکلات ریوی، گوارشی و قلبی بوده است، اما با تلاش کادر درمان خوشبختانه درصد بالایی از این بیماران بهبود یافته‌اند.

پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال ادامه داد: جمع زیادی از اطفال کرونایی بستری در بیمارستان اکبر کسانی بودند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور یافته و خانواده آنان به توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی توجه نکرده بودند که از والدین درخواست داریم که در این ایام بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

جعفری بیان کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود، توصیه ما به عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و لحظه‌ای از زدن ماسک غافل نشوند.

آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز