خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد؛

ضرورت نظارت ادارات بر اجرای پروتکل ها در واحدهای زیر مجموعه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ادارات بر اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای زیر مجموعه خود نظارت کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با بیان اینکه مسئولیت اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی صنوف با وزارت صمت، اصناف است، اظهار کرد: مسئولیت نظارت بر آن‌ها نیز با وزارت بهداشت است.

وی افزود: تشکیل و تقویت تیم‌های نظارتی با همکاری سازمان بسیج، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها بر عهده وزارت بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه نظارت بر مشاغل و اصناف بر عهده امور صنفی و اتحادیه‌ها است و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند، گفت: هر دستگاه اجرایی و سازمانی باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه تحت مدیریت خود را پیگیری کند.

سالاری با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر تالارها، سالن‌های سینما، تئاتر، بازارهای سربسته، استخرها، شهر بازی‌ها و سایر موارد، اضافه کرد: تاکنون حدود ۸۳۳ هزار و ۵۸۸ بازدید از اماکن انجام شده که ۳۲ هزار و ۱۷۲ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضائی شده و سه هزار و ۶۴ اماکن متخلف نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، استان گیلان جز شش استان نخست در حوزه بازدیدها و پلمب اماکن است، ادامه داد: همه ادارات بر واحدهای زیرمجموعه خود نظارت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت سایت لاکان حدود ۱۲۰ تخت برای بستری بیماران است، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ تخت آماده شده که می‌توانیم این ظرفیت را تا ۱۰۰ تخت افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون، با هماهنگی که با فرمانده نیروی زمینی ارتش توسط استاندار و پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، افزود: ارتش یک سوله بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ متری در پورسینا در دست اجرا دارد که چند روز آینده آماده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز