خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

ذخیره آب سد اکباتان همدان تا مهرماه به پایان می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۳۲

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان گفت: حجم آب سد اکباتان به ۱۱ میلیون متر مکعب کاهش یافته و با شرایط موجود تنها تا مهرماه می‌توان آب شهر همدان را از این سد تامین کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور ستوده با بیان اینکه حجم آب سد اکباتان همدان به ۱۱ میلیون متر مکعب کاهش یافته و با شرایط موجود تنها تا مهرماه می‌توان آب شهر همدان را از این سد تامین کرد، گفت: بارندگی مهم‌ترین عامل برای کاهش ذخیره این سد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ذخیره فعلی سد اکباتان به عنوان مهمترین منبع تامین آب شربی شهر همدان حدود ۳۴ درصد است، افزود: اگر شرایط به همین شکل پیش رود باید هرچه زودتر بهره‌برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان به اتمام برسد.

وی گفت: متاسفانه بارش‌های ۴۷۰ میلی‌لیتری سال ۹۹ به ۲۸۰ میلی‌لیتر رسیده که این وضعیت نشان می‌دهد همدان با ۴۲ درصد کاهش بارندگی همراه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: برای برون‌رفت از این وضعیت و جبران کم‌آبی استان و به منظور تامین آب شرب استان برخی پروژه‌های آب رسانی و انتقال آب به همدان در حال اجرا است.

ستوده به میزان ذخیره آبی سایر سدهای استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سد آبشینه ۴۶ درصد ذخیره آبی دارد که این میزان در سد کلان ملایر ۹۲ درصد، سد شنجور رزن ۱۷ درصد، سد سرابی تویسرکان ۴۵ درصد، سد نعمت‌آباد ۲۳ درصد و سد شیرین‌سو حدود ۴۳ درصد است.

وی با بیان اینکه از ۱۳ دشت استان همدان همه جزو دشت‌های ممنوعه است، افزود: برداشت بی‌رویه آب از منابع آب زیرزمینی و دشت‌ها موجب ایجاد فروچاله در برخی مناطق استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز