خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان فارس گزارش می‌دهد؛

تمامی مجوزهای تردد فاقد اعتبار است / ممنوعیت عبور و مرور در جاده‌های استان تا ۵ شهریور / جریمه 2 میلیون تومانى برای رانندگان متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۶۲

بر اســاس تصمیم ستاد ملى مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم بیمارى در کشــور، از دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مردادماه تعطیل اعلام شــد و به گفته معاون استاندار فارس جریمه خودروهای شخصی که در جاده‌های استان تردد کنند به دو میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز با توجه به وضعیت بحرانى کشــور در زمینه کرونــا، محدودیت هاى جدیــد کرونایى در جلسه امروز ستاد ملى مقابله با کرونا وضع شد.

علیرضا رئیســى  سخنگوى ستاد ملى مقابله با کرونا در این زمینه گفت: در جلســه ستاد بر رعایت و تشــدید نظــارت بــر پروتکل ها تاکید شــد. همچنین از امروز ســاعت 12 منــع تردد یا بــه عبارتى دیگــر ممنوعیت تردد اعمــال خواهد شــد و نباید ترددى صــورت گیرد؛ بــه جز موارد اســتثنا مانند آمبولانس ها و کامیــون حمل غذا و غیره.

رئیســى با اشــاره به تعطیلى ادارات و دستگاه ها اجرایى بیان کرد: تعطیلى تمام ادارات از روز دوشــنبه ایــن هفته (25 مرداد) تا پایان روز کارى شــنبه هفته آینده (30 مرداد) در جلســه تصویب شــده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصى اجازه فعالیت ندارد.

به گفته وى تمامى مجوزهایى که براى تردد بین اســتان ها صادر شده بود فاقد اعتبار است و هیچ فردى نمى توانــد با پلاک بومى به اعتناى مجوز از اســتان ها خارج و یا با پلاک غیربومى به استانها وارد شود.

ســخنگوى ســتاد ملى مقابله با کرونــا گفت: مجدد تاکیــد مى کنم که به جز اصناف ضرورى تمامى ادارات حتى بانکها هم تعطیل هســتند و فقط مشــاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

کنترل مبادی ورودی استان و شیراز

جانشــین استاندار فارس در ســتاد استانى مدیریت کرونا هم در رابطه با مصوبه ســتاد ملى کرونا گفت: ممنوعیت تردد سراسرى از ســاعت 12 ظهر روز دوشــنبه تا روز شــنبه 30 مرداد داریم و تمامى مجوزهاى قبلى که فرماندارى ها براى تردد خودروها صادر کرده اند کاملا لغو مى شود و هیچ خودرویى حق تردد با مجوزها را ندارد.

عبدالرضا قاســم پور تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد ملى کرونا خودروهاى شــخصى متخلف جریمه 2 میلیون تومانى مى شوند که این جریمه حتما هم دریافت مى شود و بعد از یکماه هم دو برابر مى شود.

وى گفت:  تعطیلى 6 روزه روز گذشــته مصوب شــد و روز دوشــنبه 25 مرداد تا شــنبه 30 مرداد ادامه دارد و از روز یکشــنبه آینده اداره ها باید فعالیت داشته باشند.

قاســم پور خاطرنشــان کرد: در این 6 روز ادارات، بانک ها و اصناف و مشــاغل غیرضرور تعطیل هستند و تنها اداره هایى مثل مراکز درمانى، اورژانســى و دستگاه خدمات رسان باید با ظرفیت مشخص فعال و مابقى تعطیل هستند.

معــاون اســتاندار فارس گفت: در راســتاى برخورد بــا متخلفان و ناقضان دســتگاه ها موظف شــدند همکارى کنند و دادســتانى، نیروى انتظامى، بهداشــت و درمان هم ورود جدى دارند و نظارت ها را تشــدید مى کنیم.

قاسم پور یادآور شد که ورودى استان و شیراز از همه مبادى باید به شــدت کنترل شود و خودروهاى شخصى متخلف ضمن جریمه برگشت داده مى شوند.

ممنوعیت عزاداری ماه محرم در محوطه بسته

وى در رابطــه بــا فعالیــت روزنامه هــا گفت: طى 17 ماه گذشــته روزنامه ها جزو گروه شــغلى یک بوده اســت که مى توانند فعال باشــند، البته مشاغل گروه یک را محدود کرده ایم و فقط اجازه فعالیت براى سوپر مارکت، میوه و ســبزى فروشــى، قصابى مرغ و گوشت، نانوایى، داروخانه و مراکــز درمانــى ضرورى وجــود دارد و حتى اگر در گروه شــغلى یک هم باشند، باید فعالیت غیر از این اصناف تعطیل شود.

تمامی مجوزهای تردد فاقد اعتبار است / ممنوعیت عبور و مرور در جاده‌های استان تا ۵ شهریور / جریمه 2 میلیون تومانى برای رانندگان متخلف

قاســم پور درخصــوص عزدارى مــاه محرم بیان کرد: عــزادارى در محوطه بســته و جابجایى دسته‌ها ممنوع شده است و سخت گیرى و نظارت بیشترى اعمال مى شود.

محدودیت ها باید به صورت سراسری و از در منزل آغاز شود

نماینده سپیدان و بیضا با اشاره به روند صعودی و افزایش مبتلایان به کرونا گفت: در حال حاضر شیوع کرونا شرایط بسیار دشواری را برای مردم و کشور ایجاد کرده است و هر روز شاهد فوت جمع کثیری از هموطنانمان هستیم.

محسن علیزاده در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه افزایش صعودی تعداد مبتلایان به کرونا بیانگر این مهم است که دولت گذشته تدبیر مناسبی برای پیشگیری از این بیماری نداشته است، افزود: دولت گذشته در راستای کنترل بیماری کرونا تمام تلاشش را در بخش های ایجاد محدودیت های بیشتر، واردات واکسن، تمرکز بر تولید واکسن داخلی به کار می گرفت که متاسفانه عملیاتی نشدن این اقدامات سبب شد که مردم آسیب زیادی در برابر کرونا ببینند.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت آقای رئیسی ماموریت های خاصی به دستگاه ها داده شده است، گفت: بر همین اساس مجلس طبق وظیفه نظارتی که دارد وزارت بهداشت را مکلف کرده تا گزارش نظارتی از روند تهییه و توزیع واکسن انجام دهد.

نماینده سپیدان و بیضا با اشاره به اینکه زمانی محدودیت ها کار ساز و تاثیر گذار خواهد بود که از درب منزل آغاز شود، ادامه داد: متاسفانه تعطیلی های پیک های گذشته علاوه بر اینکه سبب کاهش تعداد مبتلایان نشد عاملی برای شیوع کرونا شد.

علیزاده با اشاره به اینکه قطعا محدودیت ها باید به صورت سراسری و از درب منزل آغاز شود افزود: قطعا دولت باید تمام تلاشش را برای انجام واکسناسیون عمومی برای تمام افراد جامعه به کار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز