خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

صدور نزدیک به دوهزار کارت بازگانی تا مردادماه سال‌جاری/ برای عبور از بحران باید همه دست به دست بدهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۷۴۲

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تا مرداد امسال یک هزار و ۹۰۳ فقره کارت بازرگانی از سوی این اتاق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی، در مراسم تجلیل از خبرنگاران افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ فقره کارت بازرگانی و ۳۵۰ کارت عضویت و در سه ماه اول امسال نیز ۳۱۹ فقره کارت بازرگانی و ۹۵ کارت عضویت صادر شده است.

وی با اشاره به ثبت ۹۸ شرکت از زمان افتتاح اتاق بازرگانی تبریز تاکنون، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۳ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان تشکیل شد و نتایج این جلسات منجر به تدوین ۶۲ دستور جلسه، ۱۰۹ مصوبه استانی، ۶۶ پیشنهاد ملی، ۱۶ دستاورد ملی و ۲۵ مصوبه استانی شد.

ابراهیمی، با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه همه جانبه جامعه، گفت: آنچه باعث مشکل می‌شود، عملکرد نامطلوب مسئولان است نه حقیقت گویی خبرنگاران و معتقدم گفتن حقیقت باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه جامعه زمانی به عدالت دست می‌یابد که خبرنگاران بی‌هیچ واهمه‌ای واقعیت‌ها را ثبت کنند، گفت: در شرایط سخت کنونی همه باید دست به دست هم دهیم و از این بحران عبور کنیم.

جمشید برزگر، افزود: در این عرصه مدیران، مسوولان و فعالان اقتصادی به تحلیل‌های خبرنگاران و بیان حقایق از سوی آنها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیاز مبرم دارند.

عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: خبرنگار و رسانه چشم و چراغ جامعه بوده و کشور ما که نیاز به توسعه پایدار دارد برای عبور از شرایط بحرانی کنونی، نیاز به همراهی خبرنگاران و رسانه ها دارد.

ناصر امجد، افزود: خبرنگاران و رسانه ها به نوعی چرخ دنده جامعه بوده و حرکت آن ها موجب به حرکت در آمدن چرخ های توسعه جامعه می شود.

دیگر عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای مترقی نمی شود مگر اینکه دارای رسانه‌ها و مطبوعات آزاد باشد، گفت: اگر در کشورهای توسعه‌ یافته مسائلی مانند اختلاس، ارتشا و تخلف کم است به دلیل بالا بودن شخصیت افراد آن جوامع نیست بلکه به دلیل فضای باز رسانه‌ای و انجام رسالت کامل خبری و اطلاع‌رسانی از سوی خبرنگاران آن جامعه است.

قاسم قویدل، با اشاره به اینکه تنها حلقه اتصال جامعه به دولت رسانه و خبرنگاران هستند، افزود: فضای رسانه ای برای دوری مسئولان و افراد جامعه از خلاف باید باز باشد و مطالب خبرنگاران نیز باید منطبق با حقایق و قوانین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز