خبرگزاری کار ایران

آب بیش از 4 هزار نفر از جمعیت روستایی کردستان تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۳۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: به زودی و با اجرای طرح مجتمع آبی نگل، آب پایدار ۶ روستای منطقه کلاترزان با مرکزیت شهر شویشه تأمین می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا تخت شاهی گفت: تأمین آب پایدار ۶ روستای شهر شویشه با جمعیت ۳ هزار و ۹۶۱ نفر از طریق مجتمع نگل طی سه فاز در حال اجرا است.

تخت شاهی افزود: منطقه کلاترزان با مرکزیت شهر شویشه جزو مناطق شهرستان سنندج با ۴۸ روستا و جمعیت ۱۸ هزار و ۶۹ نفر است که از این تعداد ۲۰ روستای آن با جمعیت ۸ هزار و ۱۹۱ نفر شامل ۳ هزار و ۵۲۹ اشتراک تاکنون تحت پوشش شبکه آب شرب قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های روستایی مهم و در حال اجرای استان، پروژه تأمین آب شرب پایدار مجتمع نگل است افزود: این پروژه طی سه فاز نیاز آبی روستا‌های نگل، زونج، دریله، برقرو، دانیکش و رشنش با جمعیت مجموع ۳ هزار و ۹۶۱ نفر و ۹۶۴ خانوار را برای همیشه برطرف می‌کند.

تخت شاهی گفت: در این پروژه یک حلقه چاه در مجاورت دیواره سد آزاد به عمق ۱۱ متر با دو عدد گالری به متراژ ۶۰ متر و با دبی بیش از ۱۵ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود و با احداث یک باب ایستگاه پمپاژ سرچاهی و سه باب ایستگاه پمپاژ میان‌راهی و تعداد ۱۱ باب مخزن ذخیره و میان‌راهی، بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب شرب این مناطق تأمین می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای تأمین آب پایدار شهر شویشه نیز خط انتقال لوله سایز ۱۶۰ پلی اتیلن از خط انتقال سامانه سد آزاد به طول ۴.۵ کیلومتر تا مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شویشه اجرا شده که پس از انتقال آب از سد آزاد تأمین نیاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز