خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه برای توسعه فرآورده‌های نفتی استان/ ایجاد 12 هزار شغل در صورت اجرا شدن طرح

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۲۰۰

استاندار کرمانشاه گفت: سرمایه گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه نفت، گاز و پتروشیمی ، استان کرمانشاه را به رتبه سوم به لحاظ پتروشیمی، نفت و گاز کشور می رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند  در جلسه ویژه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به منظور تشریح طرح عظیم، بزرگ و تحول آفرین توسعه نفت، گاز و پتروشیمی کرمانشاه در استانداری، برگزار شد، این طرح را نقطه عطف توسعه استان دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه نفت، گاز و پتروشیمی ، استان کرمانشاه را به رتبه سوم به لحاظ پتروشیمی، نفت و گاز کشور می رساند.

استاندار کرمانشاه افزود: این طرح ها در فرآیند اجرایی ۱۰ تا ۱۲ هزار شغل ایجاد خواهند کرد که فرصت مناسبی برای نیروهای بومی است.

وی خاطر نشان کرد: این سند ماحصل یک و نیم سال تلاش یک تیم کارشناسی و نخبه است که مطالعات را در سطح استان انجام دادند و چراغ راهی را برای توسعه نفت و گاز در استان روشن کردند.

بازوند گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی دو پروژه اسلام آباد غرب و سنقر آغاز شده و شرایط خوبی دارند و همچنین برای پروژه‌های کنگاور و روانسر زمین مشخص و تحویل داده شده است.

وی از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان برای آموزش نیروی متخصص در این زمینه خبر داد و بیان داشت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای برای تأمین زیرساخت های آموزشی منعقد شده و آموزش نیروی متخصص همزمان با آغاز عملیات اجرایی پروژه ها برای نیروهای بومی شروع خواهد شد.

بازوند همچنین در خصوص طرح شرکت شهرک‌های صنعتی، گفت: این طرح راه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است و از سال ۹۶ تا ۹۹ رشد چشمگیری در واگذاری‌ها داشته است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت سخت کرونائی در این روز ها، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۹۲ نفر بستری بیماری کرونایی داریم این در حالی است که کل شرایط ما برای بستری ۱۸۰۰ تخت است و اگر این روند پیش برود قطعاً باید دنبال بیمارستان صحرایی باشیم.

وی از مردم خواست تا جهت کنترل پیک پنجم کرونا در استان همکاری لازم را داشته باشند و ادامه داد: این پیک مصادف با تغییر دولت است نکند این طور استنباط شود که خوب مدیریت نشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدم ماه محرم، خاطر نشان کرد: مسئولین هیئت‌ها، مداحان و سازمان تبلیغات باید جان و سلامت مردم را مدنظر قرار دهند اگرچه عزاداری برای ما برکت دارد اما نباید به گونه‌ای شود که شرکت در آن مراسمات خانواده‌هایی را عزادار کند.

وی افزود: این مرحله تحت عنوان دلتا شرایط را برای ما سخت و نگران کننده کرده است و اگر پروتکلها رعایت نشود استان ما ممکن است خسارت سنگینی متحمل شود.

بازوند گفت: خوشبختانه در پیک های قبلی استان ما با همکاری مردم، ستاد کرونا، نیروهای مسلح و ... با کمترین هزینه توانستیم عبور کنیم، در این پیک پنجم نیز باید خبرنگاران و صدا و سیما دست به دست هم دهند و در راستای اقناسازی کمک کنند.

وی اذعان داشت: در این شرایط بسیار سخت که به تخت های بیمارستانی بسیار نیاز است ترتیبی اتخاذ شود تا بیمارستانها عمل های غیر ضروری را انجام ندهند.

وی در ادامه اشاره‌ای به قطعی برق داشت و بیان داشت: قرار بر این بود که قطعی برق درسطح شهر کرمانشاه از قبل اطلاع رسانی شود اما متاسفانه طی دو روز اخیر بدون اطلاع این کار انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق حق قطع کردن برق مصارف خانگی را ندارد و چنانچه کمبود برق دارد می تواند آنرا از طریق قطع کردن برق صنایع جبران کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز