خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز خبرداد؛

تاخیر در تأیید انتخابات شورای شهر تبریز به دلیل تلفیق آرای دستی با مکانیزه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۹۰

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به تلفیق آراء مکانیزه با آرا دستی در تبریز، گفت: به محض مشاهده چنین اشتباهی تمامی ۱۶۰ صندوق رای دستی با حضور نفر اول تا آخر به‌صورت دقیق بازشماری شد.

بهروز مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مسایل انتخابات ششمین دوره شوراها و دلیل تاخیر اعلام نتایج، اظهار کرد: ۹ ماه مانده با انتخابات ما تمام مقدمات انتخابات را شروع کرده و به مردم قول داده بودیم انتخابات شوراها در تبریز مکانیزه خواهد بود و دوره های متعدد آی تی برای همکاران برگزار کرده بودیم.

وی با بیان اینکه دغدغه ما این بود که سامانه حداقل روز پیش از برگزاری انتخابات به دست ما برسد، گفت: نه تنها سامانه پیش از موعد نرسید بلکه روز پنجشنبه ساعت ۱۱ یک روز مانده به انتخابات به دست ما رسید در حالی که ما باید صندوق ها را از روز چهارشنبه به مراکز ارسال می کردیم و نصب و راه اندازی هر دستگاه حدود ۴۰ دقیقه زمان می برد و ما باید ۲ هزار و ۸۴۰ دستگاه مکانیزه را در ۷۰۰ شعبه راه اندازی می کردیم.

فرماندار تبریز ادامه داد: هر دوره از انتخابات ساعت هشت صبح شروع می شد اما در این دوره از ساعت هفت صبح شروع شد و چه دلیلی داشت هفت صبح شروع شود و تا ۱۹ ساعت طول بکشد.

مهدوی با بیان اینکه روز جمعه ۵۴۰ شعبه مکانیزه کاملا آماده بود و بقیه ۱۶۰ شعب به صورت دستی رای گیری انجام می شد، گفت: ناهماهنگی هیات نظارت مرکزی با وزارت کشور باعث تاخیر در ارسال دستگاه های مکانیزه و اجبار به اخذ رای دستی کرد.

وی با بیان اینکه بین انتخابات دستی و مکانیزه هیچ همخوانی وجود نداشت، افزود: از مجموع ۱۶۰ شعبه ای که رای گیری دستی انجام شد، سه هزار و ۷۴۰ برگ رای صحیح وجود داشت.

فرماندار تبریز با بیان اینکه جمعه ساعت دونیم شب صندوق ها در سامانه ثبت و انتخابات الکترونیکی تمام شده بود، خاطرنشان کرد: شنبه صبح ساعت هفت و نیم با رصد دستگاه ها نتایج اولیه را اعلام کردیم اما به دلیل اشتباه عوامل اجرایی یک شعبه که آرای مکانیزه را دستی حساب کرده بودند باعث شد نفر سیزدهم ۱۴۰ رای اضافه محسوب شود و بنده به محض مشاهده چنین اشتباهی به وزارت کشور پیشنهاد بازشماری تمامی ۱۶۰ صندوق دستی را دادم که با حضور نفر اول تا آخر و برای اطمینان مردم بازشماری کردیم که بعد از بازشماری نفر سیزدهم با چهاردهم جابجا شد.

وی با اشاره به مشارکت ۲۳ درصدی در این دوره شوراها گفت: مشارکت به هر دلیلی پایین بود و برخی انتظار داشتند ما برای شان رای جمع کنیم.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه انتخابات در کمال امنیت و سلامت و بدون کوچک ترین درگیری برگزار شد، افزود: در انتخابات ما آن چنان صحت و دقت وجود داشت که حتی یک نفر هم جابجا نشد و به تایید کارشناسان نظارت و اجرایی هم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز