خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

تخلیه و بارگیری 564 هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر تجاری کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۲۴

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری حدود 564 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، رشد 16 درصدی عملیات به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی رضا محمدی کرجی‌ران در تشریح فعالیت چهار ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، درمجموع  563 هزار و 908 هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

وی افزود: از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری  268هزارو 958هزار  TEUدر ترمینال شماره 1 کانتینری این بندر و 294هزارو 950هزار  TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد 16 درصدی را نشان می دهند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است، خاطر نشان کرد: علیرغم شرایط متاثر از دلتا ویروس و قرارگرفتن در پیک پنجم کرونا با تمهیدات اندیشیده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاه های متولی، فعالیت در تمام اسکله های  بندرشهیدرجایی بی وقفه و همچون گذشته بشکل 24 ساعته ادامه دارد.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه 6.3 میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می آید که با بهره برداری  کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در 24 تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش های این فاز به ظرفیت 8.5 میلیون TEUدرسال دست خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز