خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاه جامع کرونا غرب کشور در همدان راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۰۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بزرگترین آزمایشگاه جامع مرتبط با ویروس کرونا در غرب کشور تا پایان مردادماه جاری در این استان راه اندازی و فعال می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، رشید حیدری مقدم در نشست خبری اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: این آزمایشگاه به صورت روزانه ظرفیت انجام پنج هزار نمونه تست و آزمایش مرتبط با ویروس کرونا را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت همه گیری ویروس کرونا در این استان نیز گفت: بررسی آمارها نشان دهنده روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا از اول تیر ماه امسال است به نحوی که شمار بیماران بستری در بیمارستان ها از ۳۸۰ نفر در اول تیرماه با ۳۰۰ نفر افزایش به ۶۸۰ نفر در روزهای اخیر رسیده است.

حیدری مقدم تصریح کرد: همچنین شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا در استان همدان از ۹۳. درصد به ۱.۳۲ درصد افزایش یافته که مهم‌ترین علت این طغیان همه گیری نیز با ۶۱ درصد تماس‌های درون خانگی و  ۳۸ درصد شرکت در اجتماعات است.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین واکسن مورد نیاز برای گروه های هدف است که پیگیری های انجام شده منجر به تسریع روند واکسیناسیون افراد در استان شده به نحوی که شمار زیادی از جمعیت هدف براساس اولویت های اعلام شده در سطح استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: ۸۵ درصد فوتی های کرونایی این استان بیش از ۷۰ سال سن داشته اند، ضمن اینکه در صورت واکسینه کردن افرادی بالای ۶۰ سال موجب کاهش ۹۵ درصد مرگ و میر براثر ابتلا به کرونا می شود که البته تاکنون ۷۲ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان همدان علیه ویروس واکسینه شده اند.

وی گفت: ۷۰ درصد بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همدان را جمعیت شهری و ۳۰ درصد نیز جمعیت روستایی تشکیل می دهند که البته در روزهای اخیر این روند با کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حاشیه شهرها و روستاها در حال تغییر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز