خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

ضرورت تسریع در تکمیل مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۲۲۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامتی که در دست ساخت هستند باید سریع‌تر انجام شود تا مناطق روستایی از خدمات درمانی و بهداشتی بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد در نشست شورای فنی استان که ظهر امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم و همین امر  استفاده از خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی را افزایش می‌دهد؛ همچنین احداث، تعمیر و نگهداری مراکز جامع سلامت نیز ضرورت دارد؛ چرا که در بساری از مناطق با استقرار پزشک خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامتی که در دست ساخت هستند باید سریع‌تر انجام شود تا مناطق روستایی از خدمات درمانی و بهداشتی بیشتری برخوردار شوند.

وی ابراز کرد: در راستای بررسی وضعیت مراکز جامع سلامت تاکنون از بیش از 13 درصد آن‌ها بازدید به عمل آمده و براساس این بتزدیدها تعدادی از آ«ن‌ها به تعمیر و تعدادی نیز به تخریب نیاز  دارند و لازم است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استاندارد سازی آن‌ها اقدام کرده و برای استفاده بهینه از آن‌ها برنامه ریزی شود.

این مسئول افزود: باتوجه به بررسی کارشناسان بیشتر مراکز جامع سلامت بیتر از آنکه مشکلات اعتباری داشته باشند با مشکل مدیریتی مواجه هستند؛ ضمن اینکه در این بررسی‌ها مشخص شد بیتر مشکلات به به مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص دارد و هیمن موضوع کم توجهی به این مناطق را نشان می‌دهد؛ لازم است توجه به این نقاط افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در شورای فنی استان باید ارتقای کیفیت ساخت و سازها، کاهش هزینه و زمان اجرای طرح‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد و لازم است از حداکثر توان دستگاه‌های اجرایی برای به نتیجه رسیدن سریع‌تر برنامه ریزی‌ها استفاده شود.

فرخزاد گفت: لازم است فرمانداران و بخشداران نسبت به طرح‌های ملی و استانی خود اطلاعات و آگاهی داشته و به طور مستمر با مدیران دستگاه‌های اجرایی هماهنکی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز