خبرگزاری کار ایران

خارج کردن توده عجیب از شکم بیمار دهدشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۹۳

پزشکان بیمارستان امام دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، توده ای با حجم سه هزار سی سی مایع آزاد را از شکم زن ۶۳ ساله خارج کردند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بهناز کرمی متخصص جراحی زنان و زایمان در خصوص این عمل گفت: خانمی ۶۳ ساله با درد شدید شکم به بخش جراحی زنان مراجعه کرد که پس از معاینه و انجام بررسی های تشخیصی پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ام. آر. آی و آزمایشات مختلف نتایج اولیه تشخیصی بیمار توده ای با قوام کیستیک تمام شکم را پر کرده بود و تصویر یک کیست بسیار بزرگ و ابعاد حدودی 30*30 سانتی متر و حجم حدودی سه هزار سی سی درون شکم و لگن رویت شد.

وی افزود: با توجه به اثر فشاری آن بر بافت های اطراف،تشخیص دقیق آن مقدور نبود و بیمار سریعاً به اتاق عمل انتقال داده شد و پس از یک ساعت عمل جراحی کیست بزرگ به ابعاد حدودی ۳۰*۳۰ با حجم حدودی سه هزار سی‌سی از تخمدان سمت راست این بیمار خارج و بعد از عمل این کیست با تشخیص احتمالی آدنو سروزی به واحد پاتولوژی بیمارستان جهت تشخیص نوع دقیق آن، ارسال شد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد و در حال حاضر در بخش جراحی زنان تحت مراقبت و ادامه سیر درمان است و در 24 ساعت آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

کرمی افزود: کیست آدنوما سروزی (Serous cystadenoma SCA) عموما خوش خیم هستند و تنها ۵ الی ۱۰ درصد آنها قدرت بدخیمی حد فردی دارند. سیست آدنوما سروزی در ابعاد یک تا بیش از ۳۰ سانت (میانگین ۱۰ سانتی متر) متغیر است.

وی گفت: آنها دارای سطح بیرونی صاف و حاوی یک یا چند کیست دیواره نازک و پر از مایع شفاف و آبکی هستند که چنین کیست هایی باعث چرخش تخمدان و پارگی آن باعث خونریزی درون شکم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز