خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت دادستانی کرج بر کمپ‌ها و مراکز بهزیستی البرز

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۵۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با حضور در اداره کل بهزیستی استان، ضمن تبریک هفته بهزیستی در جریان اقدامات این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از البرز، حسن مددی با حضور در اداره کل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم، مسئولیت نظارت بر وضعیت اقشار آسیب پذیر را دارد گفت: در سال اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و اجرای برخی سیاست‌ها شاهد افزایش جامعه هدف بهزیستی بودیم.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف دادستانی، عدم نظارت کافی در این حوزه و به ویژه مدیریت کمپ‌ها بوده که در یکسال اخیر با انتصاب مشاور قضایی خانواده، اقدامات بسیار موثّر در انجام نظارت‌ها، بازدیدها و بازرسی های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادین و کمپ ها، مراکز توانبخشی و مراکز مشاوره انجام شده است.

مددی متذکر شد: این بازدیدها موجب رفع نواقص و اصلاح روش ها و رویه ها، جمع آوری کودکان کار، توجه به معتادین به عنوان افراد بیمار شده است.

در ابتدای این دیدار اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی و دادگستری استان به تشریح اقدامات مجموعه خود پرداخت و بیان کرد: با تکلیف دادستانی، اداره کل بهزیستی در قالب کمپ ماده 15، کمپ ماده 16 را راه اندازی کرده و توانسته 1700 معتاد متجاهر را در کمپ بستری و پذیرش کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با دستور دادستانی مرکز استان، تمامی کودکان کار و خیابانی اتباع در مراکز بهزیستی پذیرش شده اند گفت: بر اساس قیمت تمام شده فعالیت‌ها، یارانه خدمات به این اداره کل اختصاص داده نمی‌شود و با حجم زیادی از وظایف و افزایش جامعه هدف، میزان بهره مندی از منابع مالی و مادی ناچیز است و عملاً تناسبی بین شرح وظایف و منابع مالی و نیروی انسانی این مجموعه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز