خبرگزاری کار ایران

فرماندار گچساران؛

شروع آتش سوزی دوباره از سه حوزه منطقه حفاظت شده خامی گچساران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۶۶

فرماندار گچساران از شعله ور شدن شعله های آتش در سه حوزه دیگر  از ارتفاعات خامی و نارک این شهرستان خبرداد‌.

علیرضا اتابک به ایلنا در دوگنبدان گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگل‌های نارک کنترل شده اما در سه منطقه دیگر آتش گسترده است.

وی افزود: نیروهای زیادی منتظر انتقال با بالگرد به ارتفاعات جهت کمک به اطفای حریق جنگل ها هستند اما تنها یک بالگرد وجود دارد و هم اکنون تنها با بالگرد هلال احمر در حال انتقال نیروها به ارتفاعات جهت اطفاء حریق است.

فرماندار گچساران گفت: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم بالگردهای بیشتری را به منطقه اعزام کنند تا سرعت کنترل آتش بیشتر شود.

اتابک از مردم، تشکل های مردم نهاد و دستگاه های مختلف جهت اطفاء حریق جنگل های گچساران استمداد طلبید و اظهار داشت: نیروها خسته شده اند و برخی از آنها هم رفته اند که نیازمند نیروهای تازه نفس در منطقه هستیم.

 وی گفت: آتش جنگل‌های گچساران در حال گسترش است و هم اکنون جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی، مارین، ارتفاعات فتح و گناوه لری در حال سوختن هستند.

به گزارش ایلنا، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب هفته گذشته آغاز شده و پس از حدود پنج روز تلاش از زمین و هوا توسط نیروها و بالگردها، بدلیل وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند ، این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد.

در زمان  ارسال گزارش، یک مورد آتش سوزی دیگر در جنگل‌های منطقه حفاظت شده “خامی” و “مارین” نیز شروع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز