خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه مطرح کرد:

هزینه ۸۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه زیربنایی شهرها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۰۳۲

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: در دو سال اخیر ۸۸۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت و از محل مشارکت بخش خصوصی در ایجاد بخش های روبنایی و زیربنایی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حبیب الله طاهرخانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه مسکونی و زیربنایی در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی، که با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، افزود: با وجود فقر منابع عمومی دولت و نیاز بالای شهرهای جدید، در هیچ زمانی اجرای پروژه ها متوقف نشده است.

وی افزود: یکی از وجوه متمایز و برجسته دولت تدبیر و امید، به ویژه در دوره وزیر کنونی راه و شهرسازی، علاوه بر تحویل مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر ساخت مسکن، اهتمام به تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی و زیرساخت های اجتماعی برای سکونت پایدار بوده است.

وی اظهار داشت: با ارایه این خدمات و با اهتمام همه همکاران در این مجموعه محیط شهرهای جدید محیط مناسبی برای شهروندان است و علاوه برساخت ‌و تحویل واحدهای مسکونی، صدها مدرسه و فضاهای ورزشی و مذهبی و درمانی و انتظامی و خدمات زیربنایی، تصفیه خانه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ در این شهرها ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو سال اخیر ۸۸۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت و از محل مشارکت بخش خصوصی در ایجاد بخش های روبنایی و زیربنایی هزینه شده و دایما در شهرهای جدید مراسم افتتاح و بهره برداری بوده است.

طاهرخانی بیان کرد: از وجوه مهم دیگر که به عنوان ابتکارات در این حوزه و عملی شد، استفاده از مشارکت بخش خصوصی در قالب ایجاد مراکز و مجتمع ها و تعریفی از پروژه های انتفاعی و غیرانتفاعی آنها و همچنین اقداماتی برای ایجاد هویت و صیانت از ارزش های معماری و ایرانی و اسلامی در آنها بود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت های اجتماعی برای شکل گیری اجتماع شهری از دیگر مواردی بود که در ایجاد شهرهای جدید مورد توجه قرار گرفت، وقتی شهر را می سازیم برای ایجاد جامعه شهری باید زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی آن را مهیا کنیم تا این اجتماع بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز و در ادامه حرکت و زیست پذیریی در مجموعه شهرهای جدید ۱۲۳ پروژه خدمات زیربنایی شامل ۳۰ مدرسه، ۲۱ مرکز فرهنگی و ۲۶ پارک و فضای ورزشی و مجموعه های تجاری در این شهرها به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: با اهتمام شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید در کل شهرهای جدید جایی وجود ندارد که آموزش و پرورش به ما اعلام کند که مدرسه نیاز باشد، در حالی که رشد جمعیت در شهرهای جدید ۷ برابر رشد جمعیت شهری کشور است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز