خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

بیش از 9 هزار قزوینی با اهدای خون زندگی بخشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۱۱

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 148 نفر از هم استانی‌ها برای اهدای خون مراجعه کنند که از این تعداد 9 هزار و 832 نفر از شرایط اهدا برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم مقدسی با اشاره به وضعیت اهدای خون در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 148 نفر از هم استانی‌ها برای اهدای خون مراجعه کنند که از این تعداد 9 هزار و 832 نفر از شرایط اهدا برخوردار بودند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سال گذشته ۹ هزار و ۹۶۰ نفر برای اهدای خون به سازمان مراجعه کرده و ۷۳.۵۴ از آن‌ها از شرایط اهدا برخوردار بودند و آمار سال جاری نسبت به آن 34 درصد افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعداد اهدای خون کاهش یافته بود؛ اما در سال جاری مردم استان ضمن اطلاع از رعایت کامل شرایط بهداشتی برای اهدای خون مراجعه کرده و اکنون ذخایر خونی استان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

مدرسی گفت: 42 درصد مراجعان شامل پنج هزار و ۹۹۷ نفر از اهدا کنندگان مستمر خون در استان بودند و باتوجه به نیاز  دائم به فرآورده‌های خونی به اهدای خون در تمام طول سال نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز