خبرگزاری کار ایران

امحای ۱۶ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۶۶

فرمانده انتظامی استان از امحای بیش از 16 تن مواد مخدر غیر داروئی اعم از (حشیش –شیشه و هروئین)با حضور مسئولان و مدیران ارشد استانی و اصحاب رسانه در بندرعباس خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،سردار غلامرضا جعفری در جمع خبرنگاران گفت: به  مناسبت سالروز جهانی مبارزه باسوء مصرف و قاچاق مواد مخدر و برابر ابلاغیه ناجا، همزمان در دو استان هرمزگان و سیستان اجرا  گردید که در این راستا  بیش از 16 تن مواد مخدر غیر داروئی  اعم از  (حشیش –شیشه و هروئین)با حضور مسئولان و مدیران ارشد استانی امحاء شد.

وی افزود: اهمیت اقدامات پلیس و دستگاه های مقابله‌ای از آنجا مهم است که این میزان مواد مخدر مکشوفه از چرخه توزیع و مصرف و در دسترس بودن خارج شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: در سال جاری که به نام تولید و پشتیبانی ها و مانع زدائی ها مزین شده، فرماندهی انتظامی هرمزگان در پیروی از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی )، با تعامل سازنده با دستگاههای مقابله ای و  با استفاده از کلیه توان و با اقدامات اطلاعاتی و عملیات های مشترک و گشت های انتظامی و پاکسازی نقاط آلوده تحت عنوان طرح های امنیت محله محور موفق  به کشف بیش از 120 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال 1399 گردید که رشدی بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل  را نشان می دهد.

سردار جعفری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 30  تن انواع مواد مخدر در استان توسط عوامل انتظامی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

 وی ادامه داد: در راستای طرح گشت های امنیت محله محور و پاکسازی و برخورد با خرده فروشان تعداد 1530  طرح  عملیاتی در قالب طرح پاکسازی و برخورد با خرده فروشان و کنترل محورهای مواصلاتی  در سطح استان  اجرا شده است.

این مقام ارشد انتظامی موفقیت های اجرای طرح گشت های امنیت محله محور در سطح استان را شامل دستگیری تعداد  17هزار و 415  نفر معتاد متجاهر ، دستگیری  تعداد  4136  نفر  قاچاقچی و خرده فروش ، انهدام 99 باندکلان ، 10 عملیات  درگیری مسلحانه و  هلاکت 6 نفر از  اشرار ، کشف 39 قبضه انواع سلاح جنگی و  توقیف 1310  دستگاه  انواع خودرو سبک و سنگین اشاره کرد.

سردار جعفری با بیان اینکه با برخورد متناسب و قاطعانه مراجع قضائی در سال گذشته 28 باب منزل خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، توسط پلیس توقیف و پلمپ شده  که در نهایت منجر به صدور رأی قضائی مبنی بر  ضبط و مصادره شده، اضافه کرد: طی دو ماه گذشته نیز  تعداد 68 باب منزل خرده فروشان در شهرستان بندر عباس بازرسی و یک باب منزل  دو باب مغازه پلمپ شده است.

وی ادامه داد: در راستای ضربه بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای سال گذشته تا کنون با کشف و ضبط مقدار 120 تن انواع مواد مخدر ، توقیف تعداد   1310  دستگاه انواع خودرو،  59 باب منزل و 12 واحد تجاری مغازه و یک  فروند  شناور تجاری و 30هکتار زمین  بیش از 2100  میلیارد تومان ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان وارد شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با اقدامات فرماندهی انتظامی استان در شناسایی و انهدام باندها و شبکه های قاچاق مواد مخدر و ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر استان رتبه نخست در کشور  را اخذ کرده است.

سردار جعفری گفت: از اهداف پلیس در سال جاری در امر مبارزه با مواد مخدر کماکان برخورد با عناصر اصلی قاچاق و توزیع مواد مخدر سرشبکه ها، سرباندها و تمرکز بر مبادی ورودی استان و برخورد با قاچاق در حوزه دریا و تقویت ایست و بازرسی ها است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: چالش مواد مخدر یک چالش فراملی است که با جرائم سازمان یافته، فساد، پولشویی، افراطی‌گری و تروریسم در هم آمیخته است و هزینه های گزافی برای کنترل ورود مواد مخدر و ترانزیت به کشورهای غربی پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز