خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا نباید کاهش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۲۷

استاندار همدان گفت: بیماری کووید ۱۹ هنوز به طور کامل مهار نشده، بنابراین نباید حساسیت مردم و جامعه نسبت به این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده و کم‌رنگ شود.

به گزارش ایلنا از همدان، سید سعید شاهرخی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: روند گسترش ویروس کرونا در همدان تحت کنترل است و هم اینک چهار شهرستان اسدآباد، کبودرآهنگ ، تویسرکان و فامنین در وضعیت زرد کرونایی و ۶ شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت شکننده ویروس کرونا و وضعیتی که در شرق و جنوب کشور شاهدیم باید در گام نخست حساسیت جامعه را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حفظ کرد و افزایش داد.

استاندار همدان بهترین راهکار برای پیشگیری و اجتناب ار عادی انگاری کرونا را اطلاع رسانی مستمر به شیوه های مختلف و با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی دانست تا با این رویکرد بتوان این موضوع را در ذهن مردم نهادینه کرد.

شاهرخی خواستار تشکیل کمیته های ستاد کرونا با هدف تاکید بر جلوگیری از عادی انگاری کرونا شد و افزود: کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا به عنوان نماینده قرارگاه عملیاتی کرونا تکلیف مهم و سنگینی را در این باره بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ابلاغ مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا به دستگاه ها به تنها کافی نیست بلکه باید روند اجرای پروتکل ها و مصوبات این ستاد یا میزان اجرای آن به دقت بررسی و ارزیابی شود.

شاهرخی اظهار داشت: انتقادهایی مبنی بر رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در تالارها مطرح است که خواستار تشدید نظارت از این مجموعه ها و برخورد جدی در صورت بروز تخلف هستیم چرا که در زمینه حفظ سلامت مردم با کسی تعارف نداریم.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست گشت ها را نسبت به تالارها و دیگر اماکن فعال‌تر از قبل کنند چرا که افزایش نظارت ها در بالا بردن حساسیت مردم و پیشگیری از بروز تخلف بهداشتی موثر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز