خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبرداد؛

آغاز استخراج فسیل های مهره داران در مراغه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۸۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از آغاز حفاری برای استخراج فسیل‌های مهره داران در سایت تاریخی روستای «قَرِه کند» این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مراغه، غلامرضا زارع در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: استخراج فسیل‌های ۷ تا ۱۲ میلون ساله حیوانات مهره دار در روستای قَرِه کند پس اکتشاف از امروز آغاز شد. 

وی افزود: فسیل‌های این سایت با تراکم بالا در محدوده‌ای به مساحت بیش از ۲۰۰ متر مربع پراکنده شده است. و فسیل‌های این سایت در مدت سه ماه و برای مطالعه و شناسایی گونه و جنس آن‌ها به مرکز تحقیقات فسیلی مراغه منتقل خواهد شد.

زارع تشریح کرد: برای استخراج این فسیل‌ها در مدت سه ماه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در سال‌های گذشته هشت کاوش تحقیقاتی در این منطقه انجام شده و نزدیک به ۲ هزار قطعه فسیل حیوانات مهره دار به دست آمده است.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ایران نیز در آیین آغاز حفاری سایت فسیل مراغه گفت: کاوش‌ها و مطالعات فسیلی در منطقه فسیلی مراغه از ۱۵۰ سال پیش آغاز شده و تاکنون فسیل‌های مهره دار بسیاری به دست آمده است.

مدادی افزود: منطقه فسیلی مراغه به علت پراکندگی بالای فسیل مهره داران از مناطق بی نظیر فسیلی در ایران و جهان است.

وی اضافه کرد: با هدف انجام کارهای پژوهشی ساخت مرکز تحقیقات فسیل مهره داران ایران نزدیک به ۱۵ سال پیش در این شهر آغاز ولی نمیه تمام رها شده است.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ایران، همچنین از ایجاد موزه تاریخ طبیعی تبریز، در پارک ائل گلی تبریز خبر داد. 

وی گفت: در صورت همکاری مسئولان استان ساخت این طرح، نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز