خبرگزاری کار ایران

محمودی در واکنش به تجمع امروز معلمان در اصفهان :

استخدام معلمان مدارس غیردولتی در اختیار ما نیست/ توقع استخدام انتظاری فراقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۱۵

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استخدام معلمان مدارس غیر دولتی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش نیست و برای این موضوع اختیار قانونی نداریم.

وحید محمودی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: صبح امروز - یکشنبه 9 خرداد ماه-برخی از معلمان حق التدریسی مدارس غیر دولتی مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای طرح  برخی از مطالباتشان از جمله وضعیت  استخدامی خود  تجمع کردند که بعد از ساعتی این تجمع با گفت وگو با آنها به پایان رسید.

وی ادامه داد: بحث فرصت استخدامی در ید  آموزش و پرورش استان ها نیست و مجلس شورای اسلامی و قوانین مصوب این مجلس به دولت برای جذب نیرو اختیاراتی داده که مربوط به مدارس دولتی است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: مدارس غیر دولتی برای کمک به دولت دایر شده اند و توقع استخدام در سیستم دولتی از سوی معلمان شاغل در این مدارس، انتظار فراقانونی است.

وی با اشاره به شیوه جذب نیرو در آموزش و پرورش تصریح کرد: ما از دو طریقِ دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده 28 که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، امکان جذب نیرو داریم؛ و عزیزان حق التدریسی در مدارس غیر دولتی شامل این دو شیوه نمی شوند.

محمودی یادآور شد: استخدام شدن در سیستم دولتی، انتظار شخصی معلمان حق التدریسی در مدارس غیر دولتی است، چراکه هیچ دستورالعمل قانونی برای جذب این قشر زحمت کش وجود ندارد. ما نیز مجری قوانین بالادستی هستیم و هیچ اختیاری برای جذب نیرو نداریم.

امروز یکشنبه نهم خرداد جمعی از معلمان مدارس غیر انتفاعی اصفهان مقابل اداره آموزش و‌ پرورش این شهرستان تجمع کردند.

این معلمان خواهان استخدام رسمی و همچنین رسیدگی به مشکلات کاری و معیشتی خود بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز