خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبرداد؛

ابلاغ دستورالعمل بهداشتی انتخاباتی/ ممنوعیت برگزاری تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۲۹

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی با اشاره به دستور العمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت و گو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکر مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت موارد زیر بلامانع است.

حبیبی ادامه داد: رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، همه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک می‌باشند، مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود و رعایت همه دستور العمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اضافه کرد: هر گونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

حبیبی با اشاره به محدودیت‌های انتخاباتی مصوب ستاد ملی کرونا اظهار کرد: مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقا ممنوع است و به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه‌ها نظرات و برنامه نامزد‌ها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلا تجمعات اقدامات زیر برنامه ریزی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه‌های تبلیغات نامزد‌ها از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نسبت به ادوار گذشته (با توجه به تعداد نامزد ها) اقدام کند.

او گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ کند که در زمان تبلیغات انتخابات هیچگونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتور‌ها ایجاد نشود و ایجاد محدودیت در فضای مجازی و پلتفرم‌های فعال مجاز نخواهد بود.

حبیبی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان با تخفیف موثر از طریق اپراتور‌ها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستاد‌های انتخاباتی اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: شعبه‌های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یافته است، فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای، خط کشی محل ایستادن رای دهندگان رعایت شده است و شعب برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شده اند.

حبیبی بیان کرد: شعبه‌ها حتی الامکان در فضای باز تعیین شده اند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری فرمانداران به منظور اعلان شعبات اخد رأی نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه اضافه کرد:در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسئولیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز