خبرگزاری کار ایران

در نشست مجازی کلاب هاوس ضلع سوم مطرح شد؛

مردم در انتخابات به قیم نیاز ندارند / قدرت انتخاب مردم مستقل از منافع حزبی و شخصی ما است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۴۶

فرماندار شهرستان آوج گفت: بر مبنای انسان شناسی سیاسی، انسان‌ها افرادی عاقل، بالغ و دارای قدرت انتخاب هستند؛ اما متاسفانه ما در جامعه سیاسی خود با یک نوع انسان شناسی مواجه هستیم که تعبیری دوگانه و متناقض از افراد دارد، باید توجه داشت که مردم ما در انتخابات به قیم نیاز ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت الله علیرضایی در نشست مجازی اتاق ضلع سوم  در کلاب هاوس گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگر به این گفت‌و‌گوها نیازداریم، مشکل  بزرگ ما در حوزه سیاسی این است که تکثر بالفعل موجود در جامعه را باور نداریم و آن را به غلط ساختگی تفسیر می‌کنیم، وقتی به تکثر رسمیت داده نشود دائم با یکدیگر در تنش سیاسی هستیم.

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: باید باور کنیم که جامعه جدید مانند گذشته نیست و یک جامعه رسانه‌ای، گفت‌وگو محور، با سلایق، جریان‌ها و دیدگاه‌های مختلف می باشد که نمی‌توان آنها را حذف کرد،نادیده گرفت و سرپوش گذاشت؛ اما متاسفانه این تکثر نادیده گرفته شده و درنتیجه گاهی به معنای نبود واقعیت متکثر تلقی می‌شود.

وی ابراز کرد: بر این مبنا در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان آوج هیچ یک از 32 نفر ثبت نام کننده حتی ۴ نفری که از مراجع چهار گانه استعلام منفی داشتند را رد صلاحیت نکردیم، که البته این تایید قانونی بود؛ چرا که که نظر مراجع چهار گانه مشورتی بوده و ما در هیأت اجرایی رای گیری کرده و تمام افراد را تایید کرده و انتخاب نهایی را به خود مردم واگذار کردیم.

وی افزود: البته چهارنفر از این داوطلبان توسط هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند اما بنابر مصاحبه و اعلام نظر رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ۳نفر از این رد صلاحیت شدگان تاکنون به چرخه رقابت های انتخاباتی بازگشته اند که نشان از تایید تصمیم و نظر هیات اجرایی دارد.

این مسئول ظهار کرد: بر مبنای انسان شناسی سیاسی، انسان‌ها افرادی عاقل، بالغ و دارای قدرت انتخاب هستند؛ اما متاسفانه ما در جامعه سیاسی خود با یک نوع انسان شناسی مواجه هستیم که تعبیری دوگانه و متناقض از افراد دارد.

وی ادامه داد: وقتی به افراد نیاز است آنها بصیر، آگاه، همیشه در صحنه و دشمن شناس تلقی می‌شوند؛ اما در زمان انتخاب نیاز به قیم داشته و باید برای آن‌ها تصمیم گیری شود، باید به دوستان اصولگرا بگوییم که باید این موضوع را برای همیشه در جامعه حل کنیم، آیا بر مبنای انسان شناسی سیاسی شما انسان‌ها عاقل و بالغ هستند و یا فریب می‌خوردند و نیاز به قیم دارند.

انفعال سیاسی جریان اصلاحات عاملی برای رد صلاحیت‌ها

نماینده عالی دولت در شهرستان آوج درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان عنوان کرد: اگر رد صلاحیت‌ها را در اصلاح طلبان می‌بینیم بخش عظیمی از آن به دلیل انفعال سیاسی خود جریان اصلاحات است.

وی ادامه داد: در شورای موجود طرح شمس با عنوان شورای مشورتی سیاسی راه اندازی شد که تحلیل درستی بود و می‌توانست اثر گذار بوده و پشتوانه و برنامه فکری و مدیریتی جامعه قرار گیرد و بدنه جامعه را به بدنه مسئولین پیوند بزند اما در ادامه و گذر زمان شورا دنبال کار خود رفت و ارتباط آن با شمس قطع شد.

فرماندار شهرستان آوج ابراز کرد: وقتی اصلاح طلبان در شورا نماینده و کاندیدا دارند، مسئولیت پذیری این جریان پس از انتخابات تمام نمی‌شود و این پیوند باید برقرار باشد و چون برقرار نشد، متاسفانه شایعات و تخریبات افزایش یافته و پاسخگویی به افکار عمومی ضعیف شد و فضایی ایجاد شد که شایعات حقیقت شده و همه آن‌ها را باور کردند و شخصیت‌ها به این شکل تخریب شده و از گردونه خارج می‌شوند.

علیرضایی گفت: همیشه گزینه‌های اصلی جریان اصلاحات به نوعی رد می‌شوند و ما باید دنبال گزینه‌های بعدی باشیم، این درحالی است که یک جریان دیگر چهار سال در این شهرستان، استان و کشور فعالیت می‌کند بدون اینکه نگرانی و اضطراب رد صلاحیت داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز