خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی استان قزوین خبر داد:

آغاز برداشت گل محمدی از ۱۳۵ هکتار مزارع کشاورزی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۱۶

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری سطح زیر کشت گل محمدی در استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری با اعلام این خبر گفت: کار برداشت گل محمدی به صورت لکه‌ای از سطح ۱۳۵ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: پیش‌بینی می کنیم در سال جاری ۱۷۰ تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود.

اکبری افزود: امسال سطح زیرکشت گل محمدی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و با توجه به مزایای کشت آن، کشاورزان نیز تمایل بیشتری به افزایش کشت این محصول دارند.

این مسئول بیان کرد: از ۱۳۵ هکتار اراضی کشاورزی که در استان به زیرکشت گل محمدی رفته است ۴۴ هکتار بصورت نهال و ۹۱ هکتار بارور است.

اکبری، ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی استان را ارقام جدید و پایه‌های شناسنامه‌دار، رقم یزد ۹۴ و کاشان ۹۳ ذکر کرد و افزود: کشت این ارقام با توجه به سازگاری نسبت به خشکی، گل‌دهی و تداوم گل دهی، و عملکرد اقتصادی مناسب توصیه می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: استان قزوین بویژه شهرستان‌های قزوین (کوهین و الموت)، بوئین زهرا، آوج، آبیک و البرز را مناطق مستعد و مناسب برای کشت این محصول دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز