خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان زرندیه:

جواز تأسیس و پروانه برای صنایع آب بر تا اطلاع ثانوی صادر نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۸۵

فرماندار شهرستان زرندیه گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و وضعیت نامناسب منابع آبی این شهرستان، تا اطلاع ثانوی جواز تأسیس و پروانه ساخت برای صنایع آب‌بر صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک سلیمانی افزود: شهرستان زرندیه با معضل کمبود منابع آبی روبرو است. در حالی که اکثر شهرستان‌ها منبع آبی و حوزه آبریز خارجی دارند، اما آب سطحی منطقه زرندیه علاوه بر تأمین نیازهای داخل شهرستان، به خارج از حوزه نیز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: زرندیه اقلیم گرم، خشک و نیمه خشک دارد و امسال به دلیل کمبود بارش ها، وضعیت مناسبی ندارد به همین دلیل تمهیدات ویژه‌ای از قبیل تعدیل بخشی از چاهها و تغییر شیوه های کشت محصولات در جلسه شورای حفاظت منابع آب اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان زرندیه اظهار داشت: افق روشنی در حوزه منابع آبی شهرستان زرندیه وجود ندارد و ناچار به تجدیدنظر در پروانه‌های بهره‌برداری هستیم و این موضوع باید به طور شفاف برای مردم، صاحبان صنایع و کشاورزان توضیح داده شود.

سلیمانی تصریح کرد: با شرایط کنونی کشت‌های جالیزی توجیه ندارد و در صنعت نیز پروانه‌های صادر شده باید بازنگری شوند که در همین راستا قرار است با همکاری انجمن مدیران صنایع از صدور جواز تاسیس و پروانه ساخت برای صنایع آب بر جدا خودداری شود.

وی بیان داشت: در خصوص وضعیت تأمین برق با توجه به کم آبی و افزایش مصرف در ماه‌های گرم پیش رو، نیز در حوزه صنعت، خانگی و اداری باید مصرف برق مدیریت شود تا در تابستان با مشکل قطعی برق مواجه نشویم.

فرماندار شهرستان زرندیه اضافه کرد: این شهرستان دارای افزون بر 320 واحد صنعتی با اشتغال حدود 45 هزار نفر است و در حوزه کشاورزی نیز از قطب های تولید پسته و محصولات گلخانه ای به شمار می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز