خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین مطرح کرد:

اهمیت بالای موضوع کارگری در استان قزوین/ هیچ واحد تولیدی اجازه ندارد به خاطر کرونا نیروی خود را تعدیل کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۹۶

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: موضوع کارگری در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که قزوین با دارا بودن ۱۷۰ هزار جامعه کارگری یک قطب اقتصادی به شمار می‌آید و اگر این قشر خوشحال و راضی باشند آنگاه می‌توان گفت دو سوم جامعه استان راضی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست با نماینده تشکل‌های کارگری که بعدازظهر امروز به مناسبت روز کارگر برگزار شد، گفت: کارگر محور و کمر تولید است و اگر کمر خم شود تولید با مشکل مواجه می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: چرخ تولید با کارگر می‌چرخد، کارگر یعنی فن، تخصص، هنر و تلاش و بسیاری از کارگران ما هنرمندانه کار می‌کنند و گاهی اقداماتی انجام می‌دهند که یک متخصص قادر به انجام آن نیست.

وی ابراز کرد: جامعه کارگری جامعه‌ای بزرگ است که لازم است مسائل آن همیشه رصد شده و مشکلات شفاف و راحت و مانند یک کرسی آزاد اندیشی مطرح شود، اکنون نیز در استان در راس تشکل‌ها‌ی کارگری افرادی پیگیر و متعهد قرار دارند که مسائل را بررسی می‌کنند.

این مسئول اظهارکرد: موضوع کارگری در استان قزوین  نسبت به سایر استان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که قزوین با دارا بودن ۱۷۰ هزار جامعه کارگری یک قطب اقتصادی به شمار می‌آید و اگر این قشر خوشحال و راضی باشند دو سوم جامعه استان راضی هستند.

لزوم حضور نماینده کارگران در تصمیمات مرتبط با قشر کارگر

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که تمام مشکلات کارگر حقوق نیست و مسکن، حل و بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن و مشکلات درمانی نیز از مباحث جدی برای جامعه کارگری به شمار می‌آید.

حبیبی تاکید کرد: هدف مشترک ما داشتن رفاه کارگران است، کارگر در صورت توجه به مشکلات با انگیزه مضاعف به کار ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی برای کارگر باید با حضور نماینده کارگران باشد، شهرداری نیز باتوجه به اینکه 60 تا 70 درصد آن را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد باید در تصمیماتی حضور نماینده این اقشار را در نظر  داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: موضوع بیمه کارگران و پیمانکاران و خدمات شهری و شهرداری باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مدیر شهری درباره آن پاسخگو باشد.

وی ابراز کرد: هیچ واحد تولیدی اجازه ندارد به خاطر کرونا با کارگر رفتار نامناسب، غیر معقول و نامتعارف داشته و حقوق آن‌ها را پرداخت نکرده و یا تعدیل نیرو داشته باشد.

حبیبی گفت: حل مسائل کارگران در حد توان، رفاه بودن و رضایت آن‌ها هدف مشترک ما است و امیدواریم با هم اندیشی گام‌های موثری در راستای حل مشکلات کارگران برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز