خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات گیلان به صورت الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۱۱

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان، گفت: این انتخابات به صورت الکترونیکی روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان تشکیلاتی صنفی رسانه‌ای است که فعالیت خود را از سال ۷۶ آغاز کرده است، افزود: وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن ملی است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان از لحاظ کیفی پایدار بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: خانه مطبوعات گیلان با توجه به وظایف ذاتی خود مسئولیت کمک به تأمین حقوق صنفی رسانه‌های استان و تقویت کمی و کیفی آنها از طریق آموزش و ترویج شیوه‌های روزآمد مدیریت رسانه و جذب حمایت‌های مالی و اعتباری را بر عهده دارد که این امر با تعامل فعالانه با دستگاه‌های اجرایی و سایر صنوف تحقق می‌یابد.

وی گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث رسانه‌های استان و به ویژه خانه مطبوعات گیلان، نگاه ویژه‌ای است و باید به گونه‌ای هدف‌گذاری کرد که مطبوعات محلی استان تقویت شده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

فاضلی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ خبرنگار در استان گیلان، عنوان کرد: تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد که امیدوارم اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با ثبت‌نام در سامانه خانه مطبوعات ایران ضمن دریافت کارت رسمی این نهاد صنفی از مزایا و محاسن آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه استان گیلان همزمان با انتخابات دو استان دیگر (گلستان و مرکزی) به‌صورت الکترونیک از ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ۱۴۰۰) از طریق تارنمای خانه مطبوعات کشور به نشانی khanehmatbooat.ir برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مؤسسه در حال حاضر دارای ۳۵۲ عضو اصلی و ۱۰ عضو افتخاری است، ادامه داد: فقط اعضای اصلی خانه مطبوعات گیلان می‌توانند در زمان اعلام شده با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه یادشده در این انتخابات شرکت کنند.

فاضلی با اشاره به تائید نهایی ۳۲ نامزد این دوره از انتخابات خانه مطبوعات و رسانه گیلان، تصریح کرد: ۱۳ نفر به‌عنوان بازرس، ۸ نفر مدیرمسئول، ۶ روزنامه‌نگار (خبرنگار) و ۵ نماینده رسانه کشوری (دفتر سرپرستی نشریه و یا خبرگزاری) نامزدهای این انتخابات هستند که فهرست کامل نامزدها بر روی تارنما قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه باید هفت نفر برای هیات مدیره و دو نفر برای بازرسی خانه مطبوعات گیلان انتخاب شود، اضافه کرد: هیات مدیره شامل دو مدیرمسئول، سه روزنامه‌نگار و دو نماینده رسانه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اعضای خانه مطبوعات استان خواست در این انتخابات مشارکت کنند، همچنین برای جلوگیری از مواجهه با هرگونه مشکل در زمان رأی گیری، یک بار قبل از زمان برگزاری انتخابات به پنل کاربری خود در سامانه مذکور مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز