خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری مراجعین به مراکز درمانی کاشان/ شهرستان در شرایط بحرانی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۵۷

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: یکم فروردین سال ۱۴۰۰ روزانه تعداد مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ نفر متغیر بود، ولی با گذشت دو هفته مشاهده می شود این آمار به مرز ۶۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه طی بیست وچهار ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ نفر با علایمی مانند سرماخوردگی و مشکلات تفسی به مراکز درمانی کاشان مراجعه کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد شصت و شش نفر با دستور پزشک در بیمارستان های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل بستری شده اند.

وی تاکید کرد: یکم فروردین سال ۱۴۰۰ روزانه تعداد مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس ها بین ۵۰ تا ۶۰ نفر متغیر بود، ولی با گذشت دوهفته مشاهده می شود این آمار  به مرز  ۶۰۰ نفر رسیده است.

دهقانی با اشاره به وضعیت کاشان که دیگر از اصطلاحاتی مانند زنگ خطر، آژیر کرونا و پیک چهارم گذشته و بیشتر به شیپور خطر کرونا و یا به فاجعه کرونا شبیه شده تصریح کرد: اگر تنها ۱۰ در صد از  ۵۰۰ نفر مراجعین به مراکز درمانی نیازمند بستری داشته باشند حتما می بایست از همین امروز به فکر تجهیز و فراهم کردن بیمارستان صحرایی به همراه کادر درمان و امکانات استاندارد باشیم.

رئیس مرکز بهداشت کاشان یادآور شد: از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از یکصد وپنجاه و دو هزار نفر از شهروندان کاشانی برای بررسی وضعیت جسمانی خود به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد هفده هزار نفر pcr مثبت و ۹ هزار و پانصد نفر پس از بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ترخیص  شده اند.

دهقانی رعایت پروتکل ها میان اصناف و واحدهای تجاری کاشان را بسیار پایین و زیر ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: مردم باید مانند اسفند سال گذشته خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی بدانند، چرا که الان شرایط کاشان بسیار وخیم تر از هر زمانی است.

وی از مردم درخواست کرد از حضور در تجمعات خودداری، نذری و مراسم های عروسی و شادی را به زمان بهتری موکول کنند و بدانند احوال کاشان از آنچه که در آمار و اخبار به گوش آنها می رسد خراب تر است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان اصرار شهروندان کاشانی برای رفت و آمدهای غیر ضروری، برگزاری مراسم ختم و عروسی، مسابقات ورزشی را حاکی از عادی انگاری و کم توجهی آنها به تعداد ابتلای همشهریان به کرونا دانست و یادآور شد: طی روز های جاری تعداد مراجعین به حدی افزایش یافته که توانایی ثبت آنها را نداریم و گاهها اتفاق افتاده افراد برای ویزیت ساعت ها معطل مانده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز