خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

مثبت شدن نیمی از تست‌ها در فارس/ مراجعه ۲۸۰۰ بیمار به مراکز ۱۶ ساعته در یک روز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۹۹۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز استان فارس در موج چهارم شیوع کرونا، گفت: روز گذشته نیمی از تست‌های کرونا در فارس مثبت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه ساده انگاری و بی‌توجهی، به ویژه در تعطیلات نوروز، عامل آغاز موج چهارم کرونا در کشور و استان فارس بوده است، قدرت سرایت‌پذیری گونه جدید کرونا موسوم به انگلیسی را عامل سرعت روند افزایش تعداد نقاط با وضعیت قرمز عنوان کرد.

لطفی افزود: موج چهارم بسیار سنگین و خطرناک تر پیش‌بینی شده به طوری که طی چند روز گذشته وضعیت قرمز در استان، از سه شهرستان به ۲۳ شهرستان رسیده است و مابقی شهرستان ها به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده اند که روزانه نیز وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس در حال تغییر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: روز گذشته بیش از پنج هزار تست تشخیصی کروناویروس به روش pcr و سریع در فارس انجام شده که نیمی از آن مثبت بوده است؛ این موضوع نشان از چرخش سریع ویروس کرونا در جامعه دارد.

لطفی همچنین از وجود ۴۴ مرکز فعال منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان فارس خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۸۰۰ بیمار مشکوک و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته مستقر در سطح استان مراجعه کردند و بیش از ۳۰۰ بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان های سطح استان بستری شدند.

وی ادامه داد: در روز گذشته با همکاری نیروهای بسیجی در راستای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، بیش از ۱۰ هزار تماس تلفنی با هدف بررسی وضعیت مبتلایان به کروناویروس و قرنطینه و مراقبت های در منزل انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی و شهید دکتر چمران از بیماران مبتلا و مشکوک به کروناویروس، از پیش بینی افزایش تخت های بیمارستانی خبر داد.

لطفی با اشاره به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون علیه کووید۱۹ از تحویل تا تزریق، از پیش بینی چند محل برای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در فارس خبر داد و گفت: با آغاز واکسیناسیون عمومی در آینده ای نزدیک، باید بستر مناسب برای تزریق سریع به هم استانی ها اماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز