خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد:

زنجان در آستانه فاجعه کرونایی/ ورود استان به پیک چهارم کرونا / ظرفیت دو برابری میزان بستری‌ها را نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۰۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع مجدد کرونا در زنجان گفت: پیک چهارم بیماری در استان آغاز شده و در صورت عدم کنترل باید در انتظار فاجعه کرونایی در استان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با ابراز نگرانی از وضعیت کرونایی شهر زنجان، گفت: متاسفانه پیک چهارم بیماری در استان آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با بیان اینکه در صورتی که با شدت و سرعت وارد عمل شویم، می توان این ویروس را کنترل کرد، در غیر اینصورت باید در انتظار فاجعه کرونایی بود.

 صائینی ، با اشاره به وضعیت کنونی کروناویروس در استان زنجان، افزود: طی یک هفته گذشته، با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش ترددها، ابتلا به این بیماری افزایش یافته و بروز پیک بعدی ویروس در استان فوق‌العاده غافلگیر کننده و خطرناک است.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان پیش از این شرایط کرونایی مطلوبی داشت، ادامه داد: در حال حاضر این وضعیت در استان زنجان بسیار نگران کننده است.

این مسئول حوزه بهداشتی در مانی در استان زنجان، اضافه کرد: ویروس انگلیسی به این استان وارد شده به طوری که میزان گردش آن در شهرستان ماهنشان و طارم بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، شهرهای ابهر و خرمدره و سلطانیه ۵۰ درصد پیش بینی شده بود.

صائینی، با اشاره به اینکه وضعیت این  بیماری در روستاهای استان نیز بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: بحث پایداری و شرایط سخت کنترل بیماری وجود دارد و یکباره وضعیت شهرستان زنجان نیز به گونه دیگری رقم خورده است.

وی،  با بیان اینکه در چند روز گذشته نمونه های موارد دریافتی مثبت ویروس، از افزایش شمار بستری ها و سرپایی در شهر زنجان حکایت دارد، افزود:  آمار کلی بستری های استان نیز نشان می دهد اغلب مبتلایان استان به شهر زنجان اختصاص دارد و این در حالی است که پیش از عید شمار بستری ها کاهش یافته بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون میزان رسوب بستری استان از ۱۳۲ نفر به ۲۱۹ نفر رسیده که با سرعت بسیار فزآینده این روند در حال افزایش است، بطوری که طی هشت روز گذشته نمود بیشتری یافته است.

وی، ادامه داد: متاسفانه با آغاز تعطیلات نوروزی ترافیک جاده ای در استان با رشد فزآینده ای همراه شده بطوری که در یک روز فقط ۲۵۰ مورد ترافیکی و تصادفات در ۲ بیمارستان شهر زنجان مورد ویزیت، بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

صائینی، افزود: در مقایسه با سال گذشته گردش ویروس در شهر زنجان ۲۰ درصد برآورد شده بود ولی در حال حاضربه بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

به گفته صائینی، میزان رسوب بیماری کرونا در استان بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ بود که یکدفعه این رقم به ۲۱۹ مورد در مدت یک هفته رسیده که در صورت ادامه این روند میزان بستری از ۱۳۰ بستری پیک سوم نیز افزایش می یابد که در صورت بروز این امر، دانشگاه علوم پزشکی تحمل ظرفیت آن را نخواهد داشت.

این وضعیت در استان زنجان در حالی اتفاق افتاده است که بنا به گفته مقامات نیروی انتظامی و ترافیکی استان زنجان در هفته گذشته  50درصدد ترددها و پلاک خودروهای غیر بومی در زنجان متعلق به استان تهران در زنجان بوده است و همچنین با وجود برقراری و تغییر زمان منع تردد شبانه از ساعت 9 به ساعت 10 شب ترددها بدون توجه به جریمه ها تا پاسی از شب در زنجان بدون هیچ گونه منعی وجود داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز