خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

ابتلا بیش از ۱۵ هزار نفر به کرونا در کاشان/ لزوم کنترل مرزهای غربی به دلیل افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۴۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ابتلا بیش از ۱۵ هزار نفر به کرونا در کاشان، گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین داروهای بیماران کرونایی در کاشان هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از کاشان، دکتر سیدعلیرضا مروجی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۲ هزار تست کرونا در کاشان انجام شده که از این بین بیش از ۱۵ هزار تست مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت شیوع ویروس کرونا ۱۱۴ مادر باردار مبتلا به کرونا با همت و تلاش شبانه‌روزی‌ اعضای کادر درمان منطقه کاشان نجات یافته اند، ابراز داشت: هشت نفر از این مادران در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند که تمام آنها با حال عمومی خوب در نهایت ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین داروهای بیماران کرونایی در منطقه کاشان در مدت شیوع ویروس کرونا هزینه شده است، تصریح کرد: ۹۸ میلیارد ریال از این مبلغ فقط برای تهیه داروی رمدیسیور اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم با کرونا هم می جنگیم، خاطرنشان کرد: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا ۶۹۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه کاشان خریداری شد که ۱۷۰ میلیارد ریال از این تجهیزات توسط خیرین ارجمند تهیه شده است.

مروجی با اشاره به ۵۰ هزار بازدید و بازرسی توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مدت تاکید کرد: ویروس کرونا همچنان در سطح منطقه کاشان در حال جولان است و روزانه تعدادی از همشهریان ما را مبتلا یا گرفتار تخت های بیمارستانی می کند و از این لحاظ همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در هرگونه تجمعات در دستور کار همشهریان عزیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر متاسفانه آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور عراق به شدت افزایش یافته است، گفت: لازم است تا اقدامات پیشگیرانه برای کنترل مرزهای کشور برای هرگونه تردد به شدت پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز