خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی البرز به ایلنا خبر داد ؛

پلمب تعدادی از کمپ های ترک اعتیاد کرج به دستور دادستان/بهزیستی مجری دستورات بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۷۸

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان البرز با عنوان اینکه روند بهزیستی در رفع نقص کمپ های ترک اعتیاد با تذکر، اخطار و تعطیلی موقت دنبال می شود، گفت: پلمب تعدادی از کمپ های ترک اعتیاد کرج با توجه به یک مرحله بازدید نمایندگان دادستانی و به دستور قضایی انجام شد و بهزیستی البرز در این ارتباط دخالتی نداشت.

معصومه عباسی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط به دلایل پلمپ تعدادی از کمپ های خصوصی ترک اعتیاد در سطح شهرستان کرج، اظهار داشت: در ضوابط قانونی و اداری بهزیستی، چنانچه مواردی خلاف مقررات، مشاهده شود، ابتدا با تذکر شفاهی مطرح می شود و چنانچه رسیدگی نشود، طی ۲ مرحله تذکر کتبی با مهلت حدود ۱۵ روز از طرف کارشناس اداره بهزیستی شهرستان مربوطه به مدیر کمپ ارسال می شود.

وی افزود: بعد از بررسی مجدد چنانچه موارد اعلام شده، رفع نقص نگردد، موضوع به کمیسیون ماده ۲۶ که مربوط به صدور پروانه فعالیت است، ارجاع داده خواهد شد.

عباسی زاده تصریح کرد: بعد از بررسی در کمیسیون، اخطار اول و دوم با مهلتی که به نوع تخلف گزارش کارشناس مربوط است از طرف اداره کل استان به کمپ ارسال می شود و چنانچه مجددا رفع نقص نشود، اقدام به تعطیلی موقت خواهیم کرد و در نهایت پروانه فعالیت باطل می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی البرز در ارتباط با اقدام پلمبپ چند کمپ ترک اعتیاد در کرج گفت: در این ارتباط نمایندگانی از طرف دادستان مرکز البرز برای بازرسی، اعزام شدند که با همراهی بهزیستی از این اماکن بازدید و نواقص را به اداره کل بهزیستی اعلام کنند.

 وی ادامه داد: موارد مدنظر نمایندگان دادستان کرج، اعم از نقاط قوت و ضعف کمپها با فرصت چند روزه برای رفع نقص به کمپ ها اعلام شد.

عباسی زاده گفت: دستور پلمب بعد از مهلت دادستانی، انجام شد و بهزیستی در پلمپ کمپ ها تنها به عنوان مجری دستورات قضایی عمل کرد.

معاون بهزیستی البرز با اشاره به دلایل پلمپ تعدادی از کمپ های ترک اعتیاد کرج گفت: طی یک مرحله بازدید از حدود ۹۰ کمپ این شهرستان، علاوه بر ضوابطی که مدنظر نمایندگان دادستان مرکز البرز بود، مواردی همچون اشکالات ساختاری ساختمانی کمپ همچون نداشتن استحکام بنا و عدم رعایت بهداشت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله دلایل دستور قضایی پلمب تعدادی از کمپ های ترک اعتیاد بود.

وی اظهار داشت: زمانی که دستور قضایی پلمپ مکانی صادر می‌شود از دسترسی کارشناسان بهزیستی هم خارج خواهد بود و رفع پلمب نیز باید با دستور قضایی، انجام شود.

وی با عنوان اینکه پلمب کمپ ها مغرضانه نبوده، گفت: مدیران کمپ ها در این بازدیدها متوجه اهمیت رفع نقایص مجموعه خود نبوده و تصور می کردند تذکرات قضایی مانند روند بهزیستی، طی چند مرحله تذکر و اخطار و در نهایت منجربه تعطیلی موقت شود.

عباسی زاده گفت  در کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی، در رتبه بندی کمپ ها مصوب شده کمپ های درجه ۳، تمدید پروانه نخواهند شد و باید برای ادامه فعالیت ضمن اقدامات رفع نقایص خود، ارتقاء رتبه پیدا کنند و به درجه ۲ برسند.

وی ادامه داد: کمپ های درجه ۲ نیز برای تمدید پروانه باید با توجه به توانایی که دارند، شرایط فعالیت خود را به رتبه یک برسانند.

معاون بهزیستی با عنوان اینکه ۹۰درصد کمپ های پلمب شده اخطار و تذکرات بهزیستی را هم پیش از این داشته اند، گفت: شرایطی همچون عدم رعایت پروتکل ها، وقوع اتفاقاتی که منجربه خطر جانی باشد و ... جزو مواردی است که بهزیستی مستقل، تصمیم گیری می کند ولی برای دستور اخیر پلمب قضایی، بهزیستی دخالتی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز