خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بوشهر نیازمند 600 کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۰۴

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: زمان برداشت محصولات زراعی در این استان اوایل فروردین بوده و برای برداشت به موقع این محصولات به فعالیت حدودا 600 دستگاه کمباین نیاز است.

سیدعلی اکبرفاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در استان بوشهر، ماشین آلات برداشت غلات به اندازه کافی وجود ندارد، به همین دلیل هنگام برداشت، ماشین آلات از استان های دیگر به خصوص فارس وارد استان می شود. این استان به 600 دستگاه کمباین نیاز دارد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری نرخ برداشت با کمباین در سال زراعی 1400-1399 بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: بر این اساس، نرخ فعالیت کمباین های نیمه سنگین(وارداتی) به ازای برداشت محصول از هر هکتار در مزارع گندم و جو دیم مبلغ 4176923 ریال اعلام شده است که نسبت به قیمت سال گذشته که 2030000 ریال بوده که افزایش بسیار زیاد و غیرقابل قبولی دارد.

فاطمی ضمن ابراز نارضایتی از این موضوع  اظهار داشت: امسال بارندگی ها برای رشد و بازدهی خوب محصول گندم و جو مطلوب نبود  و  قیمت بالای اعلام شده جهت فعالیت این کمباین ها، در توان برخی کشاورزان نیست  لذا برخی از کشاورزان ترجیح می دهند محصولات خود را به صورت دستی و با داس برداشت کنند یا برای چرای دام به دامداران بفروشند.

عضو شورای استان بوشهر با اعتراض به یکسان دانستن وضعیت محصول و برداشت در استانها، این تصمیم را اجحاف در حق کشاورزان دیمی کار  استان کم بارش بوشهر دانست و  خاطر نشان کرد: برخی تصمیم گیری های بدون مشورت، موجب دلسرد شدن جوانان از کشاورزی و مهاجرت آنها از روستا به شهر و پیامدهای منفی می شود.

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه کشاورزان نسبت به قیمت اعلام شده معترض هستند افزود: به عنوان نماینده مردم در شورا  از هر مرجعی پیگیر حق کشاورزان هستیم و امیدواریم مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیز در این خصوص تجدید نظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز