خبرگزاری کار ایران

رامین مهمان پرست رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی:

اگر دولت معمولی روی کار بیاید، خطرناک است/جریان های مختلف باعث شدند تا با گذشت ۴۲ سال هنوز به اهدافمان نرسیم/ کاندیداهای ریاست جمهوری فاقد برنامه جامع هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۰۰

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی گفت: شرایط فعلی کشور در ۴۲ سال گذشته با حضور جریان های مختلف اصولگرا، اصلاح طلب، جریان های اعتدالی ، افراطی و... باعث شد تا به اهداف مدنظر نرسیم.

به گزارش ایلنا، رامین مهمان پرست در نشست خبری که به همت ائتلاف وحدت ملی استان فارس برگزار شد با بیان اینکه همه جریان های سیاسی فرصت داشتند تا در مقطعی عملکردهای مختلفی را ارائه دهند، افزود: در طول این سال ها نقاط قوت و پیشرفت وجود داشت اما نقاط ضعف هم کم نبوده است.

 وی با اشاره به اینکه وضع بسیار سخت معیشتی برای مردم و نارضایتی که وجود دارد یکی از این ضعف ها است، ادامه داد: اگر در همه بخش ها پیشرفت و دستاورد داشته باشیم، اما در زندگی حداقلی مردم رفاه نباشد، فایده ای ندارد.

 مهمانپرست با تبیین دو هدف افزایش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و  دستیابی به تغییرات و تحولات اساسی با روی کار امدن دولت جدید در چند ماه اول، عنوان کرد:  چشم انداز برای مردم باید امیدوار کننده باشد و دولت بعدی می بایست حتما طرح اساسی برای ایجاد یک تحول بزرگ داشته باشد و ساختار غلط اقتصادی و اداری را به ریل خود برساند.

به گفته مهمان پرست باید یک تیم خلاق، سازنده، سالم و به دور از فساد روی کار بیاید و اگر دولت معمولی روی کار بیاید، خطرناک است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این منظور به یک رویکرد ملی نیاز داریم، عنوان کرد: باید از افراد مختلف با هر گرایش در راستای رسیدن به منافع ملی دعوت کرد تا در جبهه وحدت ملی حضور داشته باشند. رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی با بیان اینکه اکثر افرادی که برای انتخاب ریاست جمهوری وارد می شوند فاقد برنامه جامع هستند، خاطرنشان کرد رقابت بین برنامه ها نیست بلکه بین افراد و شعارهایشان است.

مهمان پرست با اشاره به اینکه جبهه وحدت ملی ۳ موضوع در دستور کار دارد، عنوان کرد: اصلاح ساختار غلط اداری و اقتصادی یکی از این اهداف است و معتقدیم که با این شرایط اقتصاد غیر دولتی محقق نمی شود و  این درحالی است که تعداد بازنشسته ها از کارمندان بیشتر است و حقوق بگیرهای دولت، ۱۰ برابر بیشتر از عرف بین المللی است.

وی ادامه داد: برای این موضوع برنامه هایی داریم، اما دولت بعد فرصت طرح و برنامه ندارد و به محض ورود، باید طرح آنی برای گشایش زندگی مردم داشته باشد و طرح های بلند مدت را هم اجرا کند.

مهمان پرست با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی مهم ترین موضوع برای دولت بعدی است، خاطرنشان کرد: طرح و برنامه جامع برای اداره کشور و داشتن بانک اطلاعاتی از افراد دلسوز و شاخص از اهداف دیگر است که در وحدت ملی دنبال می شود؛ لذا با افرادی که اصرار داشته باشند در یک جریان مانند اصولگرا و یا اصلاح طلب باشند و منافع آن جناح اولویت اول برای آنها باشد، همکاری نخواهیم داشت چرا که هدف ما رویکرد ملی است.

وی با بیان اینکه جبهه وحدت ملی دنباله رو شخص خاصی نبوده و نیست ، ابراز کرد: جریان جدید وحدت ملی بر این است که از  همه طیف اصولگرا و اصلاح طلب استفاده کند  و با این رویکرد جبهه فعال شده است تا در مقابل دو جریان قدرتمند اصولگرا و اصلاح طلب، یک جریان مردمی و ملی با پشتوانه مردمی باشد.

 در ادامه این نشست سعید قاضی پور رئیس ستاد ائتلاف و  وحید ابراهیم زاده دبیرائتلاف وحدت ملی استان فارس نیز به ایراد سخن پرداختند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز