خبرگزاری کار ایران

ثبت اختراع بین المللی عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان در مرکز ثبت اختراعات آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۹۸

دو طرح تحقیقاتی عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان در مرکز ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا از کاشان، دو طرح تحقیقاتی  جواد صفایی قمی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به همراه منصوره نادری دانش آموخته دکترا این دانشگاه  در مرکز ثبت اختراعات آمریکا به چاپ رسید.

جواد صفایی قمی تهیه داروی ترک اعتیاد را یکی از این طرح ها عنوان کرد و افزود: این دارو با نام لومتادون یک ماده مخدر سنتزی است که به عنوان داروی ضد درد استفاده می شود و برای دردهایی متوسط تا شدید به کار می رود. این ترکیب، یک و نیم تا دو برابر قوی تر از متادون ( مخلوط راسمیک آن) می باشد. هم چنین برای درمان اعتیاد به مواد مخدر به ویژه هروئین نیز استفاده می شود.

وی دیگر طرح تحقیقاتی را حلال مورد نیاز در پالایشگاه ذکر و اظهار داشت:2-(2-آمینو اتوکسی) اتانول در واقع یک حلال آمینی همه‌کاره می‌باشد. در صنعت نفت در قسمت تصفیه گاز برای حذف هیدروژن سولفید، کربن دی‌اکسید و کربونیل سولفیدها به­ کار می‌رود.

صفایی  با اشاره به اینکه این طرح ها می تواند مورد استفاده داخلی قرار گیرد خاطر نشان کرد: خیرین ارجمند می توانند از این  طرح ها حمایت و سرمایه گذاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز