خبرگزاری کار ایران

رشیدی به ایلنا خبر داد:

مشکل بیمه روستاییان با تشکیل «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان» برطرف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۴۱۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر گفت با تشکیل «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان» این مشکل برطرف شد.

محسن رشیدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به معرفی این صندوق پرداخت و اظهار داشت: ساکنین روستاها، کشاورزان و عشایر به خاطر نداشتن کارفرما، نمی توانستند بیمه شوند اما با تدبیر سازمان تامین اجتماعی و با تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه این مشکل برطرف شد.

رشیدی اقدم با بیان اینکه پس از تحقق اصل 29 قانون اساسی و گسترش بیمه‌های اجتماعی در کشور، کارشناسان یکی از خلأ‌های نظام بیمه‌ای کشور را گسترش‌نیافتن بیمه در میان روستاییان و عشایر دانسته بودند،گفت: اغلب ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر که در تولید مواد غذایی کشور سهم بالایی دارند، تحت‌پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار نگرفته بودند. بنابر این صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان‌ و عشایر با مصوبۀ مجلس و دولت تأسیس و این صندوق موظف به برقراری بیمۀ اجتماعی برای کشاورزان، ‌روستاییان‌ و عشایر شد.

وی با اشاره به خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش های مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی، تصریح کرد: ساکنان روستا،‌ عشایر‌،‌ کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزارنفر جمعیت کافی‌ است حداقل 15 سال، حق بیمۀ خود را براساس سطوح درآمدی گوناگونی که صندوق بیمۀ اجتماعی‌کشاورزان‌،‌ روستاییان و عشایر مشخص کرده بپردازند و بعد از 65 سالگی هر ماه مستمری بگیرند.

رشیدی اقدم در پاسخ به این سئوال که صندوق به چه افرادی خدمات می دهد، گفت: روستائیان، عشایر، کشاورزان ساکن غیر روستا، راننده حمل و نقل بین شهری ساکن در روستاها و شهری زیر بیست هزار نفر جمعیت، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی، کارکنان مرکز  و شرکت های وابسته به سازمان نظام  مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، شاغل در مشاغل فصلی و یا ساکن شهرهای زیر بیست هزار نفر، مس توانند تحت حمایت بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز